Toyota с нови заводи в Мексико и Китай
Японската автомобилна компания ще отдели 1,3 млрд. за експанзията, след близо тригодишния си инвестиционен

Предполага се, че автомобилната компания Toyota ще отдели близо 1, 3 млрд. долара, за да открие нови автомобилни заводи в Мексико и Китай, предаде Reuters. До тази информация достига агенция Ройтерс, която е говорила с двама анонимни източници, запознати с плановете на компанията.
Това ще даде ново начало на японката компания след близо тригодишния производствен застой. Още през януари Toyota се беше ориентирала към разрастване на производството. Все пак президентът Акио Тойода е предпазлив за разширяването на бизнеса, особено след като пренасищането на капацитета, вследствие на световната финансова криза.
По непотвърдена информация от Reuters, вероятният мексикански завод ще е разположен в централната част на Гуанахуато. В Китай – най-големият автомобилен пазар в света, новият завод ще е локализиран в град Гуанджоу. Предполага се, че за една година той ще произвежда до 100 000 модела Yaris, като производството ще започне през 2018 г.
Прогнозите сочат, новите производствени мощности ще увеличат капацитета на компанията с още 300 хиляди автомобила годишно - 200 хиляди в Мексико и 100 хиляди в Китай. Експанзията, която Тoyota предвижда засили напрежението отстрана на съперниците General Motors Co и Volkswagen AG. Нарастването в световното производство е с около 300 000 сравнено с продажбите от малко над 10 милиона през 2014.
След финансовата криза, големите автомобилни производители са предпазливи относно на производствения си капацитет. Наскоро Toyota обяви, че планира ново мащабно обновяване в дизайна на своите коли, технологиите и заводите си, за да запази позициите си като севтовен лидер на пазара.
Новата стратегия на автомобилната компания отразява голямата конкуренция в световната автоиндустрия. Големите производители все повече намаляват разликите по отношение на качеството и енергийната ефективност, което прави дизайна и високо технологичните екстри основен аргумент в конкуренцията. За да се печелят повече клиенти, производителите трябва да предлагат повече на същата цена. "TNGA не е просто по-рентабилен начин за проектиране на автомобили и конкуриране с останалите производители.
Това променя фундаментално начина, по който проектираме и въвеждаме технологиите, на основата на които произвеждаме крайните продукти", коментира пред Reuters висш мениджър от компанията.Въвеждането на новия начин на производство ще доведе до промени и в мрежата за доставки на групата.
Досега подизпълнителите трябваше да произвеждат части, които са оптимални за отделен модел, макар че повечето компании използват световно приети стандарти. TNGA ще промени това, тъй като Toyota ще използва повече части, използващи световни стандарти. Това може и да помогне на бизнеса на големите доставчици, но може да навреди на по-малките.
Toyota бе първа по продажби и през първата половина на миналата година, когато отчете 5,1 млн. нови регистрации. Японската компания приключи 2014 г. с рекордните 9,98 млн. превозни средства. Тази година автомобилният гигант предвижда да реализира около 10,2 млн. продажби, което ще бъде абсолютен рекорд за индустрията.