Целодневната предучилищна подготовка повишава резултатите на учениците
Подобни програми за 3 и 4-годишните деца подобряват готовността им за училище и повишават посещаемостта на занятията, обобщава направено в Чикаго изследване
Проучване:

Целодневната предучилищна подготовка на децата повишава техните резултати и подобрява социалното им развитие на по-късен етап, когато започнат да посещават училище. Това показва проучване, публикувано в Journal of the American Medical Association, пише Bloomberg.
Заключенията на изследването са базирани върху наблюдение на 982 деца от рискови групи в Чикаго, САЩ - семейства с ниски доходи или малцинства. Децата са на възраст 3 и 4 години и са записани в образователна програма на местния Център за деца и родители - 409 от тях в целодневна форма, а 573 в полудневна.
Основните изводи са, че посещаването на занимания през целия ден подобрява четири от установените шест критерия за определяне на готовност за училище. В допълнение на това, мярката благоприятства и за по-високата посещаемост на учебните занятия по-късно.
„По време на седемчасовата програма децата могат да навлязат значително по-добре в основите на учебния процес. Разликата от 30-40% в предучилищната подготовка прераства в още по-големи ползи, когато е време те да тръгнат на училище“, казва Артър Рейнолдс, изследовател от Университета на Минесота и ръководител на изследването.
Учените се установили, че посещаващите целодневната програма като цяло имат по-добро социално и емоционално развитие, както и по-добри речеви умения, математически способности и физическо здраве, в сравнение с тези на полудневна форма на занимания. Грамотността и познавателните способности пък не са били повлияни съществено.
Посочват се също и някои странични ефекти за родителите. Те от своя страна ще имат повече време за професионалното си развитие и дори собственото си образование, което като цяло би повишило социалния статус и би ограничило рисковете за децата.