Цяло лято ремонти по „Тракия“ и „Хемус“

Правителството отпусна 100 млн. лева за всички критични участъци от магистралите

Цяло лято ремонти по „Тракия“ и „Хемус“
3746 ~ 3 мин. четене

Цяло лято няма да спират ремонтите по магистралите "Тракия и "Хемус". Работите ще започнат в края на април и ще продължат до края на октомври, като ще се извършват едновременно. Това обяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова след заседанието на кабинета днес.

Правителството отпусна днес 100 млн. лева за ремонта на най-критичните участъци по двете магистрали. 
Ще бъдат ремонтирани следните участъци: 

  • АМ "Тракия"-от 5 до 10 км, от 60 до 90 км и от 119 до 134 км; 
  • за АМ "Хемус" има 4 участъка в направлението Шумен-Варна, които също ще бъдат изцяло ремонтирани, рехабилитирани и реконструирани. 

В рамките на тези до 100 млн. лв. по протежение на тези 150 км стари участъци на двете магистрали ще бъдат ремонтирани абсолютно всички мостови съоръжения, включително фуги, отводняване, пътни знаци, пътна маркировка и мантинели.

Според Павлова, състоянието на тези участъци се е влошило след зимния сезон до такава степен, че застрашава допълнително движещите се с висока скорост. С тези до 100 млн. лв. започваме поетапно, при много ясен график извършване на ремонтни дейности за 80 км от участъците на АМ "Тракия" и АМ "Хемус". Този цялостен ремонт и рехабилитация на тези пътни участъци включва изцяло ремонтиране и ремонтиране включително на пътната основа", обясни Павлова, цитирана от БГНЕС.

Тя повтори, че ремонтните дейности са наложителни, защото пътните съоръжения и мостовете не са ремонтирани с години. "На тях се отварят фугите, какъвто е случаят с моста при Елешница на АМ "Хемус" при 8 км. Мостът е затворен, защото е опасен за преминаване, защото освен дупките в асфалта, компрометираните фуги са се отворили до такава степен, че самата бетонова плоча на моста също липсва - пропаднала е до арматура. 

Само ремонтът на Елешница ще струва 3-4 млн. лв., тъй като се говори за цялостно махане на асфалта, на плочите, изграждане на нови плочи, хидроизолация и асфалтиране т.е. цялостен ремонт", поясни регионалният министър.

Паралелно с тези ремонти тази година предстои да се завършат започнатите в предишния мандат на правителството "Борисов" ремонт на големите виадукти по двете магистрали - Бебреш на АМ "Хемус", на които трябва да бъде довършено дясното платно и на виадуктите при 61км и 67км на АМ "Тракия", където е направено само едното платно "Две години те не само не бяха довършени, а и не бяха разплатени от предишното правителство", оплака се Павлова.

Тя съобщи, че АПИ и фирмите, които ще извършват ремонта изготвят график за временна организация на движението, който ще бъде съгласуван с КАТ. Това, по думите на Павлова означава ограничаване на скоростта, както и че докато се ремонтира едното платно, цялото движение ще се извършва двупосочно в насрещната лента. 

"Това ще доведе до забавяне на придвижването, затова апелираме всички пътуващи да имат търпението и разбирането, че когато се извършват такива сериозни ремонтни дейности движението ще бъде ограничено. Обходни маршрути не на всички места могат да бъдат предложени", каза Павлова.

Тя допълни, че сумата за ремонти идва от централния бюджет с отделно постановление на Министерски съвет, с което се предоставят целево на министерството за ремонта на тези пътни участъци от магистралите. "Цяло лято ще бъде ограничено движението по всички магистрали, които се ремонтират. Драстично ще се намали времето за пътуване, предвид това, че движението ще се извършва в едната лента. Няма друг начин да ремонтираме магистралата", добави Лиляна Павлова.



Подкрепи Economic.bg