Туристическият бранш очаква трудно лято и иска спешно 10 млн. лв. за реклама
В сектора са притеснени от данните за спада на ранните записвания за летния сезон
Българският туризъм има спешна нужда от минимум 10 млн.
лв. за реклама на международните пазари, тъй като през лято 2019 се очакват
по-малко туристи у нас. Това заяви изпълнителният директор на Националния брод
по туризъм Полина Карастоянова, цитирана от БТА.
Представителите на туристическия бранш чрез министъра на туризма Николина Ангелкова отправят предложение до премиера Бойко Борисов и финансовия министър Владислав Горанов да разгледат искането им.
В сектора са притеснени от данните за спада на ранните записвания за летния сезон. Карастоянова коментира, че преките ни конкуренти - Гърция, Турция, Египет, Хърватия, Черна гора, Румъния и Сърбия са особено активни и с мащабни като ресурс кампании. Целта е подкрепа не на частната собственост в туризма, а на публичната собственост на българския туризъм - културно-историческото и природно наследство, допълни експертът.
Карастоянова аргументира размера на сумата с това, че ще се работи в ситуация, която изисква бърза реакция и при естествено завишени цени в условията на кратка реализация на всички медийни, маркетингови и рекламни кампании и изрази надежда в рамките на следващия месец този ресурс да бъде наличен. Тя отчете, че сегашният бюджет за реклама е недостатъчен и не може да "надвие" мащабната конкуренция. Карастоянова допълни, че парите ще бъдат насочени не само към международните пазари, но и към българските медии в знак на подкрепа на бранша към инициативата на туристическото министерство 2019 г. да бъде обявена година на българския турист. Средствата ще са и за подкрепа на зимния туристически сезон, допълни Карастоянова.
Ангелкова потвърди информацията от данните, че това лято за българския туризъм се очертава да е предизвикателно. Тя напомни, за заявеното очакване от ведомството в края на миналата година, че 2019 г. ще е динамична и трудна, като изтъкна, че към момента се наблюдава лек спад при ранните записвания както от Русия, така и от Германия заради фалита на един от немските авиопревозвачи, което е подпомогнало фалита и на малък чартърен превозвач в Полша, като това ще даде отражение върху летния ни сезон.