Robinhood и Coinbase са най-популярните приложения в App Store
Финансовите приложения стават все по-популярни
Търговските платформи Robinhood и Coinbase грабнаха първите две места в App Store на Apple през тази седмица, тъй като американците насочиха вниманието си към фондовите пазари и търговията с криптовалути. Според данни на компанията Sensor Tower в петък приложението за търговия Robinhood излиза на първо място, последвано от платформата за криптовалута Coinbase. TikTok остава на трета позиция в Apple App Store.
Нарастването на популярността идва, след като Coinbase направи своя дебют на борсата Nasdaq в сряда. Биткойнът поскъпна до над 64 000 долара за пръв път в историята.
Увеличаването на популярността подчертава бума при търговията на дребно по време на пандемията и културата на т.нар. "meme" акции около компании като GameStop. Търговецът на видеоигри привлече силно вниманието през януари, след като група търговци от форума WallStreetBets в Reddit предизвикаха исторически ръст на акциите на почти фалиралата фирма.
Обикновено социалните медии и приложенията за забавление, като TikTok, Reddit и Instagram, са най-търсените и използвани. Класирането отразява импулса в изтеглянията на дадено приложение, а не задължително общото кумулативно изтегляне на дадено приложение.
Robinhood не за първи път заема първото място. През януари, в разгара на спора около GameStop, брокерската компания беше най-популярното приложение в магазините за приложения на Apple и на Google. На втора място беше друга апликация за търговия - Webull. В топ 10 тогава попаднаха Coinbase, Square’s Cash App и Fidelity.
Приложението за търговия Robinhood, което спря покупката на определени акции в разгара на лудостта на GameStop, получи обратна реакция в социалните медии и по-късно нейният главен изпълнителен директор беше призован да свидетелства пред Конгреса в САЩ. Въпреки това Robinhood добави около 3 млн. клиенти само през януари, според прогнозите на JMP Securities.
Инвеститорите на рисков капитал следят внимателно изтеглянията на дадени приложения. Доскоро този показател се използваше предимно за измерване на успеха на приложенията в социалните медии. Инвеститорите на Robinhood вече използват подобни показатели. Това приложение успя да събере 3 млрд. долара капитал за няколко дни през януари, а силният растеж, според някои анализатори, се дължи на добрите връзки с обществеността и с регулаторната криза.
Американската компания за финансови услуги Charles Schwab заяви в четвъртък, че е добавила рекордните 3.2 млн. нови клиенти през първото тримесечие.