Uber ще развива бизнеса с велосипеди, а не с автомобили
Това може да донесе краткосрочни загуби за компанията

Компанията Uber планира да се съсредоточи повече върху електрическите велосипеди и тротинетки и по-малко върху автомобилите, въпреки факта, че това може да навреди на печалбите. Това е част от дългосрочна стратегия на американското дружество, съобщава BBC.
„В пиковите часове е абсолютно неефективно да използвате парче метал с тегло един милион тона, за да превозите човек на разстояние от 10 сгради” - каза главният изпълнителен директор на Uber Дара Хосровшахи.
Той добави, че са възможни краткосрочни загуби, но в дългосрочен план компанията ще има полза. Шофьорите на Uber също могат да загубят от плана, но от компанията заявиха, че в по-дългосрочен план шофьорите ще спечелят от по-доходоносните и дълги пътувания.
Фирмата за споделено пътуване е инвестирала в редица велосипедни компании през последната година.
Електрическите ѝ велосипеди Jump вече са на разположение в осем американски града, включително Ню Йорк и Вашингтон и скоро стартират в Берлин.
Uber отчете 4.5 млрд. долара загуби миналата година и сега е подложен на натиск да подобри финансите си преди очакваното публично предлагане на борсата.