В САЩ онлайн медиите изместиха телевизията и печата
Сайтовете са източник №1 на информация
Онлайн сайтовете са източник №1 на информация в САЩ, изпреварвайки телевизиите и печатните издания, тъй като младите американци са прегърнали цифровите новинарски източници, съобщава "Уошингтън икзаминър".
Доказателствата за това твърдение са от проучване за разпространението на 125-те най-популярни списания в САЩ, които за първото полугодие на 2015 г. отчитат загуби с 11,4%. Голям спад имаше и през второто полугодие на 2014 г., когато загубите бяха 14,2%. Според Алианс за одитирани медии "напълно платеното разпространение", който се провежда на две години, 86 от 125-те топ списания бележат спад, това сочи доклад на "Медиа лайф мегъзин". Дигиталните източнци на новини печелят все по-голяма популярност в Съединените щати и то не само сред младите потребите и това ги отрежда на първото място.
За 43% от американците осносвен източник на новини са онлайн изданията, а телевизията, която десетилетия наред беше най-предпочитаният източник на информация остава на втора позиция с 40% потребители, това показва доклад на Института Ройтерс за дигиталните медии през 2015 г. На последно място като източник на информация са печатните издания.
Много новинарски агенции започнаха да използват цифрови платформи, някои от тях дори платени, за да успяват да вървят в крак с тенденциите. Например в "Уол Стрийт джърнъл" и "Ню Йорк таймс" има само платен достъп.
"Уошингтън икзаминър" отбелязва, че в доклада на Института Ройтерс има и лоши новини – разходите на потребителите за новини са замръзнали и стоят на едно ниво.
Днес всички традиционни медийни компании са засегнати от технологичните промени, така че дали са вестници или списания или телевизор, навлизането на таблетите и смартфоните има значителен ефект върху потреблението, особено при по-младите хора.