Възродената „Варшава” (снимки)

Полски дизайнер създаде модерен прочит на соц возилото

Възродената „Варшава” (снимки)

Един от символите на соца в Полша е автомобилната марка „Варшава”. Колите се правят първо по лиценз на руските „Победа”, но след 1957 г. дизайнът е променен и се произвеждат във фабриките FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) под името Warszawa.

В страната често се появяват проекти за римейк на „Варшава“, като често става дума за ретро модели, чиито дизайн е силно повлиян от реалната кола от соца.

Сега обаче се появи нов модерен вариант, начерен Varsovia. Авторът на „новата Варшава“ е Роман Кадлер. Той има диплома от университета в Пфорцхайм, специалност „Транспортен дизайн“. Работил е в Pininfarina и General Motors, а преди четири години основава студиото Kadler Design край Варшава. Сред работите му е проект на трамвай, скоростен влак и други модерни продукти, а проектът за автомобил се ражда преди две и половина години, пише Vesti.bg.


Varsovia е голям седан, Warszawa на ХХI век, но неприличаща по нищо на машината от 50-те години. При това основният акцент пада не върху екстериора, а върху интериора. Той представлява мобилен офис: пред пътниците отзад са монтирани два 19-инчови монитора. Интернет достъпът става чрез спътник, показват компютърни изображения на проекта.

Задното кресло се състои от девет отделни части и се адаптира към фигурата и теглото на пътника. Отзад могат да седнат двама, но един от тях се смята за привилегирован. Това е пътникът по диагонал на водача, тъй като пред него няма обичайната пътническа седалка, а вместо това има подвижно столче без облегалка.


Любопитното е, че Varsovia може да разгадава (с помощта на камера и датчици) психическата нагласа на пътника и на тази база регулира твърдостта на окачването и на самата седалка, а също и предлага различен тип музика.

Към момента това е само проект. Техническата информация е оскъдна. Varsovia трябва да е хибрид. Колелата ще задвижва електромотор, а двигател с вътрешно горене ще играе ролята на генератор за зареждане на батерията. Тя ще е разположена под пода на автомобила. Предполагаемият пробег на автомобила ще е 350 км само на ток и 850 км с помощта на ДВГ-то. Седанът ще може да ускорява до 100 км/ч за около 5 секунди, достигайки максимална скорост 200 км/ч.


Купето трябва да е изработено от композитни материали, което ще намали общото тегло. Планирана е опция за бронировка по стандарта В7.

Производството по поръчка на модела трябва да започне през 2018 г.

Коментари: 0