Великобритания променя закон на 184 г., който забранява електрическите скутери
Правителството започва преглед на законодателството за мобилността

~ 2 мин.
Забраната на електрически скутери по британските пътища ще бъде преразгледана, след като правителството на Великобритания заяви, че открива „най-големия регулаторен преглед от поколение“ на действащите закони за мобилността, някои от които датират от 1835 година.
Правителството заяви във вторник, че иска да започне процес на модернизиране на съществуващото законодателство, което се оказа бариера за иновациите, и ще предложи 90 млн. паунда от средства за проучвания за мобилност.
"Ние сме в потенциално ключов момент за бъдещето на транспорта, с революционни технологии, които създават огромни възможности", се казва в изявление на британския транспортен министър Джеси Норман. "Чрез тази стратегия правителството се стреми да се възползва от тези иновации."
Европейския бизнес със скутери е привлякъл повече от 150 млн. долара инвестиции от фирми за рисков капитал през изминалата година, според данни на Bloomberg. Съперниците от САЩ като Lime and Bird Rides Inc. също са набрали стотици милиони долари и са се разширили агресивно в целия континент.
Но в Обединеното кралство електрическите скутери се класифицират като моторни превозни средства, подлежащи на облагане с данъци, застраховка и се изисква шофьорска книжка. Законът за магистралите от 1835 г. предвижда, че пешеходните пътеки трябва да се използват единствено за пешеходци , Това на практика блокира дейността на компаниите за мобилност.
Появата на нови бизнес модели, като тази на Uber Technologies Inc., също накара много правителства да преосмислят градския транспорт. Правителството на Великобритания цитира данни, че само задръстванията са стрували на данъкоплатеца около 2 млрд. паунда годишно.
Въпреки това, говорител на правителството заяви в изявление, че "няма текущи планове за представяне на законодателство за легализиране на електрическите скутери". Вместо това, съобщението отбеляза началото на процеса на преразглеждане на сегашната политика, за да помогне на депутатите да одобрят последващи публични процеси, което може да доведе до преразглеждане на правилата.
Правителството заяви, че също така иска да гарантира, че услугите, свързани с мобилността, са помогнали за придвижването на страната към пътуване с нулеви емисии; че „активното пътуване“ като ходене пеша и колоездене трябва да остане най-добрият вариант за кратки градски пътувания; и данните, събрани от службите за мобилност “трябва да се споделят, когато е уместно”.
Последната точка отразява политиката в градове като Париж, където операторите на електрически скутери предоставят на регулаторните органи и администрацията анонимна статистика за пътуванията, за да разкрият къде системите за обществен транспорт могат да не задоволят търсенето.
Правителството заяви във вторник, че иска да започне процес на модернизиране на съществуващото законодателство, което се оказа бариера за иновациите, и ще предложи 90 млн. паунда от средства за проучвания за мобилност.
"Ние сме в потенциално ключов момент за бъдещето на транспорта, с революционни технологии, които създават огромни възможности", се казва в изявление на британския транспортен министър Джеси Норман. "Чрез тази стратегия правителството се стреми да се възползва от тези иновации."
Европейския бизнес със скутери е привлякъл повече от 150 млн. долара инвестиции от фирми за рисков капитал през изминалата година, според данни на Bloomberg. Съперниците от САЩ като Lime and Bird Rides Inc. също са набрали стотици милиони долари и са се разширили агресивно в целия континент.
Но в Обединеното кралство електрическите скутери се класифицират като моторни превозни средства, подлежащи на облагане с данъци, застраховка и се изисква шофьорска книжка. Законът за магистралите от 1835 г. предвижда, че пешеходните пътеки трябва да се използват единствено за пешеходци , Това на практика блокира дейността на компаниите за мобилност.
Появата на нови бизнес модели, като тази на Uber Technologies Inc., също накара много правителства да преосмислят градския транспорт. Правителството на Великобритания цитира данни, че само задръстванията са стрували на данъкоплатеца около 2 млрд. паунда годишно.
Въпреки това, говорител на правителството заяви в изявление, че "няма текущи планове за представяне на законодателство за легализиране на електрическите скутери". Вместо това, съобщението отбеляза началото на процеса на преразглеждане на сегашната политика, за да помогне на депутатите да одобрят последващи публични процеси, което може да доведе до преразглеждане на правилата.
Правителството заяви, че също така иска да гарантира, че услугите, свързани с мобилността, са помогнали за придвижването на страната към пътуване с нулеви емисии; че „активното пътуване“ като ходене пеша и колоездене трябва да остане най-добрият вариант за кратки градски пътувания; и данните, събрани от службите за мобилност “трябва да се споделят, когато е уместно”.
Последната точка отразява политиката в градове като Париж, където операторите на електрически скутери предоставят на регулаторните органи и администрацията анонимна статистика за пътуванията, за да разкрият къде системите за обществен транспорт могат да не задоволят търсенето.