Води ли Uber до спад на продажбите на автомобили
Използването на платформата се е увеличило повече от 4 пъти само за година

„Към този момент нямаме официални данни, които да подкрепят тезата, че повишеното използване на услугата Uber влияе негативно на американския автомобилен пазар.”, твърдят анализатори.
Нещо повече, продажбите на коли в САЩ през септември са достигнали най-високото си месечно ниво от 2005 г. насам, става ясно от анализ на Autodata.
При все това, едно изследване, проведено от консултантската компания Magid Advisors, търси взаимовръзката между нарастващата популярност на Uber и покупката на нови коли, предава CNBC. То отчита, че измежду 2 400 респонденти, използването на Uber се е увеличило над 4 пъти само за година – от 4 % през 2014 г. до 17 % през 2015 година.
Интерес представлява вторият въпрос от анкетата - дали след като използват услугите на платформата за споделени пътувания, потребителите биха премислили покупката на нов автомобил. Резултатите показали, че 22 % от ползващите Uber през последните 6 месеца, които са на възраст между 18 и 64 години , са решили да отложат покупката на кола именно поради тази причина.
От друга страна услугата Uber сама по себе си е източник на търсене на нови автомобили, което компенсира ефекта, наблюдаван в изследването. Освен това една от автокъщите на Тойота например предлага на клиентите си, които са шофьори на Uber, отстъпка при закупуване на нова кола.
От Magid Advisors заявяват, че могат да пренесат резултатите от изследването си на 3 до 4 млн. души, отлагащи покупката на автомобили. “Това са си доста коли за индустрия, която продава 15-20 млн. на година”, твърди президентът на Magid Advisors Майк Форхаус.