„Войната на Тръмп“ отказа Volvo от излизане на борсата

Шведската компания с китайски собственик първо мислеше само да отложи дебюта си, но вече не мисли за такъв

„Войната на Тръмп“ отказа Volvo от излизане на борсата
Търговската война между САЩ и Китай, започната от президента Доналд Тръмп с въвеждането на мита върху стоманата и алуминия, отказа Volvo Cars да излиза на борсата. Шведската компания, която обаче от 2010 г. собственост на китайската Geely, първо отложи първичното публично предлагане (IPO), а сега вече окончателно няма планове да го осъществява, пише Reuters, цитирайки главния изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон.

Volvo и Geely подготвяха IPO-то дълго време, като се очакваше на него автомобилната компания да получи пазарна оценка между 16 и 30 млрд. долара.

През септември Volvo обяви, че отлага борсовият си дебют заради несигурността около търговската война на президента на САЩ Доналд Тръмп. Тогава обаче компанията очакваше то да се случи. Сега тези очаквания очевидно ги няма вече.

„Нямаме планове или график за навлизане на пазара на акции“, каза Хакан Самуелсон пред Reuters в края на автомобилното изложение в Лос Анджелис в сряда.

На въпроса дали вместо това дружеството може да обмисли набирането на средства чрез конвертируеми облигации, той каза: „Това не е правилният момент, а също така пазарът е турбулентен“.

Първичното публично предлагане щеше да помогне за укрепването финансовите възможности на Volvo в момент, когато производителите на автомобили се нуждаят от пари, за да подкрепят плановете си за разработване на електрически и автономни автомобили.

Самуелсон потвърди в сряда, че Volvo, което разработва Polestar като електрически бранд и притежава дял в Lynk & Co, ще финансира развитието си, като използва съществуващите парични потоци.

През септември, когато IPO-то беше отложено, той каза, че компанията има и „други алтернативи“ за набиране на средства.

Условията в автомобилната индустрия остават трудни, тъй като търговският конфликт между Китай и САЩ създава проблеми - продажбите на автомобили в Китай намаляват, а новите стандарти за емисионни тестове удрят европейския пазар. Китай е най-големият пазар за Volvo, напомня Reuters.

Търговската война между САЩ и Китай също така може да навреди на темповете на разширяване на фабриката на Volvo в Южна Каролина, където компанията планира да инвестира 1.1 млрд. долара и да наеме около 4 000 души, заяви говорител в сряда потвърждавайки коментарите в американските медии.

„Плановете за Чарлстън остават, но търговските въпроси могат да повлияят на темпа на разширяване, въпреки че не можем да определим количествено ефектите“, каза говорителят.

Компанията каза миналата седмица, че е решила да раздели производството на своя луксозен спортен седан S60 между САЩ и Китай, променяйки първоначалния си план за производство на автомобила само в завода в САЩ.

Говорителят каза, че S60 ще бъде произвеждан в Ченгду от следващата година, за да обхване продажбите на вътрешния пазар и износа за някои азиатско-тихоокеански пазари. Заводът в Ченгду вече произвежда най-продавания SUV на Volvo - XC60 и по-старото поколение автомобили S60L.
Коментари: 0