Volkswagen може да навреди на германската икономика повече от гръцката криза
\"Дизелгейт\" ще намали доверието на потребителите в дизеловите модели

С близо 3% падна японският индекс Nikkei тази сутрин, след като инвеститорите разпродадоха акциите на японските компании, работещи в автомобилната индустрия. Пазарните участници се опасяват, че скандалът около Volkswagen може да има отрицателно въздействие върху японския автомобилен пазар. Междувременно някои анализатори изразиха опасения, че "Дизелгейт" може да навреди на германската икономика, не по-малко от гръцката криза.
Индексът Nikkei повлече надолу акциите на големите производители на автомобили и авточасти. Акциите на Mazda са паднали със 7,2%, на Nissan - 2,6%, Honda - 4,4%, Toyota - с 1.5%. Продажбите на водещите производители на компоненти за дизелови двигатели - Ibiden и NGK са намалели със съответно 3,3% и 8,3%.
Инвеститорите се опасяват, че несигурността, свързана с възможните последици от скандала с Volkswagen може да намали доверието на потребителите в дизеловите модели, което от своя страна ще удари автопроизводителите.
Експертите обаче не са съгласни относно въздействието, което би могъл да има "Дизелгейт" върху японската автомобилна индустрия. Анализатори смятат, че делът на продажбите за Volkswagen от японските автопроизводители е не повече от 10%, така че разразилата се драма ще има ограничено въздействие.
На свой ред, други експерти считат, че ако скандалът доведе до значителни финансови проблеми и глоби за Volkswagen, това може да окаже влияние и върху цената на автомобилните компоненти, които ще повлияят на японските производители.
Скандалът около един от най-големите производители на автомобили в Германия и по света може да се отрази на германската икономика. Карстен Брезески икономист в ING, каза в интервю за Reuters, че "ако скандалът удари продажбите на Volkswagen и неговите подизпълнители, това ще повлияе върху динамиката на германската икономика не по-малко от кризата в цяла Гърция."
Ако продажбите на Volkswagen в САЩ през следващите месеци паднат, това може да има отрицателно въздействие не само върху дружеството, но и за германската икономика като цяло. Така изненадващо или не, автомобилният гигант започна да представлява за германската икономика по-голям риск от дълговата криза в Гърция.