Xiaomi атакува загубените позиции на Huawei с нов премиум телефон
Според някои анализатори има други китайски марки, които може да са по-добре позиционирани за високия пазарен сегмент

© ECONOMIC.BG / БТА
Снимката е илюстративна
Xiaomi пусна в понеделник няколко нови смартфона, включително устройство от висок клас, което е насочено към международните пазари и се позиционира в премиум сегмента. Този по-високотехнологичен телефон запълва празнотата, оставена от конкурента на Huawei, и на практика има амбицията да се конкурира с Apple и Samsung.
Новите устройства Mi 11 Lite и Mi 11 Lite 5G, Mi 11 Pro и Mi 11 Ultra. Последният е въпросният премиум телефон, насочен към международните пазари. Цената му стартира от 5999 юана (914 долара), като може да достигне до 6999 юана (1066 долара) за по-висока версия на спецификациите.
Xiaomi все още не е казала на кои пазари извън Китай ще предлага устройството, пише CNBC.
С Mi 11 Ultra в портфолиото си Xiaomi влиза в конкуренция с лидерите Samsung и Apple, но също така и с китайски съперници като Oppo и Vivo, които са амбицирани да повишат реномето си на производители от висок клас. Като цяло през идните няколко години тези играчи целят да се наложат на по-зрели пазари като Европа. Някои от най-актуалните статистики показват, че походът им става все по-видим.
Що се отнася до Mi 11 Ultra, впечатление при него прави камерата с три сензора, способностите за добри снимки при ниска осветеност, както и внедрените системи с изкуствен интелект. Други характеристики включват: 6.81-инчов дисплей, 5G свързаност, чипсет Qualcomm Snapdragon 888.
В наши дни камерата прави телефона. Xiaomi го знае и го взе предвид с Ultra“, коментира Брайън Ма, вицепрезидент по проучване на клиентски устройства в IDC.
Надеждата на Xiaomi са свързани с проблемите на Huawei на пазара на смартфони. В резултат на санкциите на САЩ китайският гигант, който бе най-добре позиционираният от националните играчи на международната сцена, се срина през последните месеци на миналата година.
През четвъртото тримесечие глобалните доставки на Huawei са с 41% надолу на годишна база, според Counterpoint Research. Само в Европа пратките спаднаха с 62%. За сметка на това Xiaomi, Oppo и Vivo отбелязаха двуцифрен ръст на доставките на смартфони през четвъртото тримесечие на 2020 г., според Canalys.
Xiaomi е успя да се нареди като третия по големина производител на смартфони по пазарен дял през същия период. Но компанията може и да не е най-добре позиционираната в премиум сегмента спрямо някои от своите съперници, каза Нийл Шах, директор на научните изследвания в Counterpoint Research.
„Xiaomi се справя добре в запълването на празнотата, оставена от Huawei в сегменти от нисък до среден клас, особено в Европа и Латинска Америка“, коментира Шах. По отношение на високия обаче, обръща внимание той, Samsung и Apple също са в много добра позиция да завземат още дял за себе си. Налице е и силната конкуренция от китайските марки OnePlus и Oppo.
Междувременно на Xiaomi също не ѝ липсват проблеми по линия на САЩ. Администрацията на бившия президент Доналд Тръмп определи производителя за „комунистическа китайска военна компания“, което ограничи възможностите на американските инвеститори да купуват акции или свързани ценни книжа на Xiaomi. Съдия обаче временно блокира този ход, след като Xiaomi заведе дело срещу САЩ, казвайки, че „не е притежаван, контролиран или свързан с китайската армия“.