Xiaomi се насочва към мобилните финансови услуги
Компанията тества нов продукт, ще се конкурира с най-големите в сектора

Китайският производител на смартфони Xiaomi се превърна в поредната технологична компания, която се насочва към финансовите услуги, съобщава Wall Street Journal.
Компанията започна публичното тестване на паричен онлайн фонд, който позволява на потребителите да трупат лихва върху парите, съхранявани в нейния виртуален портфейл,обяви говорител на фирмата. Ходът е поредният знак за амбициите на Xiaomi да бъде интернет компания, която се конкурира с търговските гиганти Alibaba Group и Tencent Holdings, вместо да се съсредоточи върху хардуерните си продукти.
Още през юни 2013 г. китайският гигант в онлайн търговията Alibaba пусна подобна платформа, наречена Yu'e Bao, която през миналата година стана четвъртият най-голям фонд на световния електронен пазар. Тази седмица и Facebook дава възможност за изпращане на пари чрез мобилното си приложение Messenger. Подобна функция вече се предлага от други китайски интернет компании като Tencent.
Що се отнася до фонда на Xiaomi, той все още е в процес на тестване, така че няма гаранции дали ще бъде нещо постоянно. Но е индикация за посоката, в която поглежда компанията отвъд продажбата на смартфони.
Xioami се превърна в най-високо оценявания старт-ъп в света благодарение на онлайн продажбите на смартфони с висок клас характеристики и ниски цени. Ръководството на компаниятаотдавна заяви, че е по-заинтересовано от изграждането на голяма база от потребители, отколкото от бързо генериране на печалба от телефоните. Xiaomi продаде 61 млн. смартфона през миналата година, а през тази се очаква да продаде между 80 и 100 млн. броя.