6 японски компании изнасят българско розово масло

Туристи от Страната на изгряващото слънце често посещават България

6 японски компании изнасят българско розово масло
4460 ~ 1 мин. четене

Когато става дума за представите за България в Япония, на първо място е киселото мляко, на второ е розата, а на трето е състезателят по сумо Калоян Махлянов – Котоошу.

Нараства популярността на розовото масло и вече 5-6 японски компании го внасят от България и го използват като добавка в козметичните продукти. Това казва за БТА посланикът на Япония Н. Пр. Такаши Коидзуми.

Друго интересно приложение на розовото масло е в пастата за зъби, шампоана за коса, подправките и сладкишите. Японските туристи често посещават България. Те се интересуват от Празника на розата през юни в Казанлък, както и от посещения в София, Пловдив и Велико Търново, каза посланик Коидзуми.

Той отбелязва, че миналата година японската асоциация на туроператорите (JATA) е избрала 30-те най-красиви европейски селища, а Копривщица е била сред тях. Затова посланикът очаква повече японски туристи там.

Турове от специален интерес отскоро са нова вълна на туризма в Япония, казва Коидзуми. Като пример той дава т. нар. места със силно въздействие като Перперикон и други дестинации в България.

Подкрепи Economic.bg