YouTube въвежда 4 нови стъпки срещу терористично съдържание
Компанията разширява действията си чрез автоматизирани системи, повече независими експерти и още
~ 2 мин.
На фона на зачестилите крайни действия през последните месеци социалните медийни платформи са подложени на натиск да вземат по-сериозни мерки, когато става дума за хостинг на съдържание, насърчаващо екстремизъм и терористична пропаганда. В изявление, публикувано днес във Financial Times, видео платформата YouTube очерта четири нови стъпки в опит да се справи с екстремистката дейност на своя сайт.
В изявлението Кент Уокър, старшият вицепрезидент и главен съветник на Google, пише, че YouTube работи с различни правителства и правоприлагащи органи, за да идентифицира и премахне това съдържание и инвестира в системи, които помагат за тази задача. Той признава обаче, че въпреки тези усилия трябва да се направи нещо повече в цялата индустрията и то бързо.
Ето и 4-те нови стъпки, предприети от YouTube:
- Разширяване на използването на автоматизирани системи, базирани на машинно обучение, които да помагат за идентифициране на клипове, свързани с тероризъм.
- Разширяване на екипа от независими експерти с по-специални права на сайта, които целенасочено преглеждат видео съдържание, за да улавят нарушения. Уокър отбелязва, че компанията почти удвоява размера на програмата "чрез добавяне на 50 нови експерти и НПО към досегашните 63 организации, които вече са част от програмата".
- Предприемане на по-твърда позиция към клипове, които не са напълно в противовес на стандартите, но са с уклон към пропаганда на определени теми като религиозно надмощие например. Тези клипове няма да се премахват, но ще бъдат маркирани с предупреждение за особено съдържание и няма да им се позволява да привличат рекламни приходи според новите правила на YouTube в тази област.
- Последната мярка е свързана с усилия за противодействие на радикализацията чрез програмата „Създатели на промяна“. Идеята е на потребителите, склонни към крайни идеи, да се предлагат линкове към алтернативно съдържание. „Този обещаващ подход използва силата на таргетираната онлайн реклама, за да достигне до потенциални нови членове на Ислямска държава и пренасочва към антитерористични клипове, които могат да обърнат мнението им за присъединяване към организацията“, се казва в изявлението.
Уокър изтъква още, че YouTube работи заедно с компании като Facebook и Twitter, за да разработи инструменти и техники за подкрепа на онлайн борбата срещу тероризма. Тези нови стъпки идват седмици след смъртоносното терористично нападение в Лондон, което накара британският премиер Тереза Мей да призове за нови правила за интернет компаниите.
Европейските регулатори готвят и по-тежки варианти. Германия например обмисля закон, който ще наложи огромни глоби на социалните медийни компании, които не премахват бързо екстремисткото съдържание. Същевременно Европейският съюз неотдавна одобри нов набор от предложения, които да изискват от компаниите да блокират такова съдържание.