До една година зарядните станции в България трябва да се утроят
Очакванията са електрическите превозни средства да се увеличат с до 50%, коментира Илия Левков, председател на ИКЕМ

В момента в България има инсталирани около 80 зарядни станции за електрически автомобили. Амбициите в тази сфера обаче са големи и през 2018 г. зарядната инфраструктура ще е поне три пъти по-голяма. Това стана ясно на пресконференция на Индустриален клъстер „Електромобили“ (ИКЕМ).
Създаденият преди 8 години ИКЕМ днес има над 70 пълноправни члена, над 60 партньори в лицето на редица български общини, в някои от които вече са реализирани пилотни проекти, както и с аналогични асоциации и клъстери от България и чужбина.
Илия Левков, председател на ИКЕМ, коментира, че електрическата мобилност означава преосмисляне на начина на придвижване, особено в градски условия, като електрическата мобилност не само е реалност в България, а и перспективите за българската икономика са много големи. Очаква се през септември да заработят няколко зарядни станции до НДК по съвместен проект на Столична община и ИКЕМ. Тези станции ще зареждат малки сметосъбиращи камиончета, които ще поддържат парка около НДК, но вероятно ще предоставят безплатно зареждане и на други потребители на електромобили в София.
„Зарядната инфраструктура е важна, за да карат собствениците на електромобили спокойно. В България, както и по света хората масово зареждат през нощта в домашни гаражи, а използват публичната инфраструктура за дозареждане и удължаване на пробега”, обясни Левков, цитиран от Computerworld.
Броят на закупените електромобили все още е малък - става дума за неофициална бройка от 2000-2500 електрически превозни средства, включително електрически велосипеди, скутери, минибуси и малки товарни коли, като не се смятат голф количките и електрически колички в затворени курортни комплекси. Очакваният от Левков годишен ръст обаче е над 40, дори 50%.