За първи път от десетилетия Boeing отчита негативни поръчки
Анулираните поръчки на самолети са повече от новите

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
За първи път от десетилетия Boeing загуби поръчки - ярък пример колко много кризата със спрения от полети самолет 737 Max е навредила на компанията.
За цялата 2019 г. Boeing е загубила поръчки за 87 търговски самолета, което означава, че има повече анулирания, отколкото нови покупки, съобщи компанията във вторник, цитирана от CNBC. Последната цифра включва анулирането на три поръчки през декември, когато клиентите промениха плановете си да купят модела 787 Dreamliner.
Говорител на Boeing заяви, че не е сигурен кога компанията за последно е била с отрицателни поръчки за търговски самолети за година, но „това определено не се е случило през последните 30 години“.
Отрицателното число е особено болезнено заради успеха на европейския съперник Airbus, който регистрира поръчки за 768 нови самолета за 2019 година.
Въпреки че 2019 г. е година с лек спад за Airbus, неговият резерв остава стабилен - 7 482 търговски самолета - сума, равна на почти 10-годишно производство. Boeing приключи 2019 г. с търговски резерв от 5 406 самолета.
През декември Boeing не успя да регистрира никакви поръчки за 737 Max, тъй като авиокомпаниите и компаниите за лизинг на самолети продължиха да избягват заземения самолет. За годината списъкът с поръчки на 737 Max падна до 182 самолета през 2019 г., като огромният процент от тези анулирания се дължи на фалита на Vietjet Air, нискотарифен превозвач от Виетнам, който спря да лети.
За сравнение, Airbus набра поръчки за 654 самолета A320 - популярният конкурент на Max.
За цялата 2019 г. Boeing е загубила поръчки за 87 търговски самолета, което означава, че има повече анулирания, отколкото нови покупки, съобщи компанията във вторник, цитирана от CNBC. Последната цифра включва анулирането на три поръчки през декември, когато клиентите промениха плановете си да купят модела 787 Dreamliner.
Говорител на Boeing заяви, че не е сигурен кога компанията за последно е била с отрицателни поръчки за търговски самолети за година, но „това определено не се е случило през последните 30 години“.
Отрицателното число е особено болезнено заради успеха на европейския съперник Airbus, който регистрира поръчки за 768 нови самолета за 2019 година.
Въпреки че 2019 г. е година с лек спад за Airbus, неговият резерв остава стабилен - 7 482 търговски самолета - сума, равна на почти 10-годишно производство. Boeing приключи 2019 г. с търговски резерв от 5 406 самолета.
През декември Boeing не успя да регистрира никакви поръчки за 737 Max, тъй като авиокомпаниите и компаниите за лизинг на самолети продължиха да избягват заземения самолет. За годината списъкът с поръчки на 737 Max падна до 182 самолета през 2019 г., като огромният процент от тези анулирания се дължи на фалита на Vietjet Air, нискотарифен превозвач от Виетнам, който спря да лети.
За сравнение, Airbus набра поръчки за 654 самолета A320 - популярният конкурент на Max.
737 Max на Boeing беше спрян от полети от авиационните власти по света от средата на март миналата година. Връщането на самолета в експлоатация е основен фокус на новия изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун.