Регулации
440
Zara ще прави дрехи изцяло от устойчиви тъкани от 2025 г.
Компанията със зелени инициативи
3212
~ 2 мин. четене
Търговската верига за мода Zara става зелена. Всичкият памук, лен и полиестер, използвани от Zara, ще бъдат органични, устойчиви или рециклирани до 2025 г., съобщиха от компанията-майка Inditex тази седмица.
Испанският конгломерат в търговията на дребно заяви, че тази цел ще се разпростре и върху другите му марки, включително Zara Home, Pull & Bear и Bershka.
Испанският конгломерат в търговията на дребно заяви, че тази цел ще се разпростре и върху другите му марки, включително Zara Home, Pull & Bear и Bershka.
На своята годишна среща тази седмица Inditex даде обещание за устойчивост. Използването на тези влакна плюс полусинтетично влакно, наречено вискоза, представлява 90% от суровините, използвани от марките.
Inditex заяви, че ще използва изцяло устойчива вискоза до 2023 година. В допълнение, председателят и главен изпълнителен директор на Inditex Пабло Исла каза, че е "справедливо да се каже, че 100% от суровините, които използваме, ще бъдат напълно устойчиви".
Компанията има и други зелени цели, включително да направи всички магазини на Zara "екологично ефективни" до края на 2019 г., което ще позволи на Inditex да намали въглеродните емисии, да спести енергия и да минимизира отпадъците.
Компанията има и други зелени цели, включително да направи всички магазини на Zara "екологично ефективни" до края на 2019 г., което ще позволи на Inditex да намали въглеродните емисии, да спести енергия и да минимизира отпадъците.
Тя също така иска 80% от енергията от нейните магазини, дистрибуторски центрове и офиси да бъде чиста през 2025 година.
Това не е първият зелен тласък на Inditex. Клиентите вече могат да занесат употребявани дрехи, обувки и аксесоари в повече от 1300 магазина, за да се справят с проблемите с отпадъците на модата.
Inditex продава продукти на повече от 200 пазара онлайн и в над 7000 магазина в 96 пазара. Магазините Zara обхващат повече от 2000 от тях.
Устойчивата мода също е тенденция в индустрията. Други търговци на модни продукти като H&M и Uniqlo, например, също въведоха свои собствени зелени инициативи.