Търгът за най-скъпия жп ремонт у нас е спрян заради множество жалби
Отсечката между Елин Пелин и Костенец ще струва 1.2 млрд. лв. с ДДС

~ 2 мин.
Обществените поръчки за най-скъпия жп ремонт у нас – този на линията Елин Пелин – Костенец – са временно спрени от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) заради постъпили 9 жалби. На 4 февруари Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) съобщи кои компании ще строят трасето, разделено на три отсечки. Припомняме, че цялата сума е 1.2 млрд. лв. за трасе от 51 км, което включва 20 км тунели и 23 моста и виадукта.
Победителите в търга са основно чужди компании с български партньори, тъй като задачата е много трудна само за местни компании, които до сега не са изграждали толкова сложно жп трасе.
Най-много подадени жалби – 6, има по Лот 1 на обществената поръчка за отсечката от Елин Пелин до Вакарел с дължина 19.64 км. Той бе спечелен от турското обединение "Джен-Дуй жп Елин Пелин" с цена от 498 млн. лв. без ДДС. Компанията Cengiz, част от обединението, е позната у нас със строителството на магистрала "Люлин", заедно с друга турска фирма - "Мапа". Освен това тя е строила новото летище в Истанбул и има редица международни проекти зад гърба си.
Две жалби са подадени по втората обособена позиция от търга за участъка от Вакарел до Ихтиман. Отсечката е с дължина 20 км и бе спечелена от обединението между италианската „Салчеф“ и българския му партньор „Гигастрой“ с цена от 126.8 млн. лв. без ДДС.
Консорциум „Щрабаг Джи Пи Рейл 2017“ е подал жалба срещу избора на изпълнител за третия Лот от поръчката – отсечката от Ихтиман до Костенец. Тя отиде при обединението „Булрейл 2018“, в което влизат китайската China Communications Construction Company и "Трейс – София" с цена 284 млн. лв. без ДДС.