Социалните мрежи създадоха свои правила за борба с фалшивите новини

Гилдията представи Кодекс за борба с фалшивите новини

Снимка: Pixabay
16:44 26.09.2018
Онлайн платформи и социални мрежи като Facebook и Google, както и представителите на рекламната индустрия, се споразумяха за взимането на доброволни мерки за справяне с фалшивите новини. В сряда гилдията представи разработен от нея кодекс, в който е заложила редица инструменти за саморегулиране. Мерките целят да подпомогнат битката с онлайн дезинформацията, а текстът – да избегне спускането на по-тежко законодателство. 

По-рано тази година Еврокомисията настоя представителите на технологичния сектор, сред които Facebook и Google, да изготвят сами Кодекс, който впоследствие да спазват. В противен случай се закани тя да предприеми регулаторни действия. 

Кодексът идва месеци преди изборите за Европейски парламент през пролетта на 2019 г. Надеждата е той да допринесе за провеждането на по-честна онлайн кампания, която едновременно с това да защитава и свободата на изразяване. 

Еврокомисарят по цифрова икономика и общество Мария Габриел определи Кодекса като „първия значим резултат“ в комуникацията между ЕК и бранша. „За първи път в света имаме случай, в който индустрията се е съгласила на доброволна основа да има набор от саморегулаторни стандарти за борба с дезинформацията, като се ангажира с предприемането на широк спектър от действия - от прозрачност в политическата реклама до затваряне на фалшиви профили и демонетизация на доставчици на дезинформация“, коментира тя. 

Надеждата е, че тези действия ще допринесат за бързо и измеримо намаляване на дезинформацията онлайн. Мария Габриел призова „платформите и рекламната незабавно да започнат да прилагат действията, договорени в Кодекса за добри практики, за да постигнем значителен напредък и измерими резултати през следващите месеци“. 

От думите ѝ стана ясно, че ЕК ще следи за ефективното прилагане на мерките и „ако резултатите се окажат незадоволителни, можем да предложим допълнителни действия, включително такива от регулаторен характер“.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: facebook | ЕК | социални мрежи | Мария Габриел | фалшиви новини | социални медии | Fake News | кодекс

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини