Автономните коли имат две големи предизвикателства, за да станат масови

Това смята Мишел Авари, ръководител автономната мобилност към Световния икономически форум

20:17 01.07.2019
Автомобилните производители и технологичните компании инвестират милиарди в проучване на автономни превозни средства. Индустрията обаче има две основни предизвикателства, които трябва да преодолее преди широкото разпространените на този тип возила. Става дума за технологиите и бизнес моделите, чрез които да печелят пари. Това каза Мишел Авари, ръководител автономната мобилност към Световния икономически форум.

„Имаме две големи предизвикателства пред нас и първото очевидно е технологично“, казва тя, цитирана от CNBC. Тя обяснява, че трябва да се постигне висока увереност в способността на автомобилите да идентифицират обекти и след това да „разсъдят“ как да минат покрай тях. „Това все още не е решено“, подчертава Авари. 

Индустрията разчита на сътрудничество и обмен на данни между компаниите, така че да изгради технологията. Ако продължаващото търговско напрежение между САЩ и Китай спъне фирмите да споделят географско-специфични масиви от данни, според Авари „действително ще се блокира растежът на индустрията“ и ще се попречи на компаниите да работят извън собствените си страни.

Тя все пак обръща внимание, че има много сливания и придобивания, които стимулират партньорството между производителите на автомобили и технологичните компании. Пример е скорошното закупуване на Drive.ai от Apple, което потвърждава интереса на гиганта от Купертино да създаде софтуер за управление на безпилотни коли. 

„Двете страни се нуждаят една от друга, а пазарът е огромен, така че мисля, че има много възможности за всички да излязат като победители“, смята още тя. 

Другото голямо предизвикателство според Авари е бизнес моделът. Тя коментира огромната разлика между концепцията за робо-такси в сравнение с тези в областта на търговските превози, минното дело и строителството, където е по-лесно да се измисли как да се печели. 

Идеята на робо-такситата е да предоставят превоз на потребителите на споделени услуги. Те се тестват в различни райони в САЩ. Миналия месец Waymo, дъщерно дружество на Google, направи някои от своите автономни мини ванове достъпни за клиенти на компанията за споделено за пътуване Lyft. Конкурентът в сектора – Uber, също работи над опции за предоставяне на коли без шофьори. 




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: автомобили | Waymo | Uber | автономни коли | Lyft | Световен икономически форум | безпилотни | самоуправление

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини