Българи създадоха Tinder за търсене на работа

Потребителите избират с приплъзване дали харесват или не съответната работна позиция

Български предприемачи създадоха мобилно приложение, което въвежда технологична иновация в процеса на търсене на работа на нашия пазар. Приложението пести време и свързва работодателите с кандидатите на база взаимни интереси, опит и умения, а не спрямо обява или позиция. Всъщност процесът по "мачване" наподобява много работата на приложението Tinder, което се използва за запознанства.

Предприемачите зад приложението nPloy са си поставили за цел да разрешат най-често срещаните проблеми при търсенето на работа – остарели и неефективни канали и платформи за обяви, разглеждане на стотици неподходящи обяви с примамливо заглавие и липса на прозрачност относно заплащането.

Една от ключовите функции, на които разчита апликацията, е филтър с обхват на заплащането, който е задължителен и за двете страни. Работодател не може да публикува свободна позиция, без да зададе обхват на заплащане. Респективно, кандидатът също трябва да постави очаквания, на базата на които системата да филтрира предложенията.

Според създателите на приложението основният проблем на пазара в момента е изключително ниската ефективност на услугите и за двете страни – за търсещите работа и за работодателите. Съществуват десетки интернет портали, които представляват огромни бази данни с обяви или необновени такива със стари кандидати. Процесът и за компаниите, и за търсещите е тромав и изисква много време. Много от обявите са с подвеждащи и неразбираеми заглавия и описание за позициите, а същевременно и заплащането не е посочено, което води до несъответствие между очакванията и предложената длъжност. Проблемът стои и пред работодателите, които провеждат интервюта с кандидати, които не са добре информирани за позицията.

Концепцията на nPloy е да преодолее проблемите на пазара и да направи намирането на работа бързо и удобно изживяване и за двете страни. След като попълнят профила си, което отнема няколко минути, кандидатите виждат предварително подредени спрямо зададените от тях критерии карти с позиции („job cards“).

Както в Tinder, така и тук потребителите избират с приплъзване дали харесват или не съответната работна позиция. По същия начин работодателите преглеждат кандидатите, които са харесали тяхната обява и избират дали да ги одобрят.

Когато „харесването“ на двата профила съвпадне, и кандидатът и работодателят се уведомяват с нотификация, след което попадат в чат стая, за да могат да се запознаят и да поговорят преди да инвестират ценно време, път и подготовка за интервю на живо.

Изкуственият интелект зад платформата се самообучава в зависимост от броя на картичките с позиции, прегледани от кандидата. Съответно, показва по-точни и релевантни резултати, с всяко следващо търсене. А ако в платформата се появи нова позиция изключително подходяща за конкретния кандидат, системата ще му изпрати автоматична нотификация от приложението на смартфона, за да може да я прегледа, без да се налага да прави нищо предварително.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: работа | работодатели | мобилно приложение | обяви | Tinder | nPloy | приплъзване