Българите очакват покупката на кола и жилище да е по-достъпна през 2019 г.

В селата са по-големи оптимисти, отколкото в градовете

През януари 2019 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 1.9 пункта спрямо равнището си от октомври 2018 г., като при населението в градовете увеличението е 1.0 пункт, а при населението в селата - 2.9 пункта.

Според оценките на потребителите има известна положителна промяна в общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца. Очакванията на живеещите в селата са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в градовете, което е малко по-негативно настроено в сравнение с три месеца по-рано.

През януари анкетата регистрира известно подобрение в намеренията на потребителите да извършват разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка на кола“, за „покупка или построяване на жилище (вила)“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

По отношение на очакванията за безработица в страната през следващите дванадесет месеца са, че тя ще остане приблизително на равнището си от октомври 2018 година.

Относно настъпилите промени във финансовото състояние на домакинствата през последните дванадесет месеца оценките на потребителите са по-резервирани спрямо предходното наблюдение, докато очакванията им за следващите дванадесет месеца се подобряват.

Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни (балансовият показател се покачва с 4.4 пункта). Същевременно обаче инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: НСИ | разходи | безработица | статистика | потребители | доверие