БДЖ се похвали с 27701 минути закъснение през февруари

От БДЖ обясняват подобрението при изпълнението на графиците с намаляването на дневния недостиг на тягов подвижен състав

Снимка: Economic.bg/Архив
За българските държавни железници има не един или два анекдота. Един от най-актуалните е: „Нова промоция от БДЖ – повече минути на същата цена!“. И това щеше да е смешно, ако не беше тъжно. Особено за редовно използващите този тип транспорт.

За да се похвали, БДЖ публикува днес статистиката си за кумулативното закъснение на влаковете по месеци. През февруари общото закъснение е 27 701 минути (двадесет и седем хиляди седемстотин и една минути). Трудно се произнася. Но, колкото и да е странно, новините са добри.

Защото реално това е двойно намаление на закъснението спрямо декември. Тогава влаковете са закъснели общо 58 267 минути (петдесет и осем хиляди двеста шейсет и седем минути). Още по-трудно се произнася.

Т.е. в края на годината БДЖ е загубила над 40 дни от живота на своите клиенти, а през февруари „само“ над 19 дни.

Така погледнато, последната изцепка на БДЖ – разминаването между информацията на електронните и на аналоговите табла, заради което много хора изтърваха влака си, всъщност е спечелено време.

От БДЖ обясняват подобрението при изпълнението на графиците с намаляването на дневния недостиг на тягов подвижен състав, необходим за изпълнението на графика за движение на влаковете. През месец ноември 2018 г. среднодневния недостиг на локомотиви се е равнявал на 19 броя тягови единици, докато за месец февруари този недостиг е подобрен до приблизително 12 броя средно на ден.

По отношение на осигуряването на необходимия брой вагони към съставите на влаковете за същия период се отчита увеличение на недостига на вагони във връзка с изпълнението на ремонтната програма с цел подобряване на предоставяната услуга. Според обявената програма, както вече беше посочено, се очаква до края на 2019 г. след извършен ремонт да бъдат включвани в експлоатация до 15 вагона на месец.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БДЖ | Пътнически превози

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини