British Airways отнася $320 млн. глоба заради кражба на данни

Компанията ще обжалва санкцията на британския регулатор, определяйки я като несправедлива

Снимка: Pixabay
10:04 08.07.2019
Офисът на британския информационен комисар (ICO) възнамерява да наложи санкция от 183.4 млн. паунда (229.8 млн. долара) на British Airways. Собственикът на компанията – International Airlines Group (IAG), заяви, че причината е кражбата на данни за клиентите от сайта на авиокомпанията миналата година.

През септември 2018 г. British Airways съобщи, че данните за кредитните карти на стотици хиляди клиенти са били откраднати в атака срещу нейния уебсайт и приложение.

ICO посочва, че стойността на глобата представлява 1.5% от глобалния оборот на авиокомпанията за 2017 г.

„Изненадани сме и сме разочаровани от тази първоначална констатация от ICO“, коментира Алекс Крус, председател и главен изпълнителен директор на компанията. „British Airways реагира бързо на престъпното деяние, имащо за цел да открадне данните на клиентите. Не сме открили никакви доказателства за измами със сметки, свързани с кражбата“, добави той, извинявайки се на клиентите за причинените неудобства.

Уили Уолш, главен изпълнителен директор на International Airlines Group, каза, че British Airways ще направи представяне пред ICO във връзка с предложената глоба.

„Възнамеряваме да предприемем всички подходящи стъпки, за да защитим позицията на авиокомпанията енергично, включително да предприемем всички необходими жалби“, каза той.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: глоба | кражба на данни | изтичане на данни | Бритиш Еъруейз