Тол системата е официално отложена за март 2020 г.

Ако има консенсус за тарифи и обхват, тя може да заработи и по-рано

Депутатите приеха днес на второ четене промени в Закона за пътищата, с които се отлагане въвеждането в търговска експлоатация на системата за таксуване на тежкотоварни автомобили и автобуси. Вместо до 16 август 2019 г., както беше записано досега в закона, поправките изтеглят крайната дата до 1 март 2020 г. След това ще отпаднат сегашните винетки и автомобилите ще бъдат таксувани на база изминати километри.

От транспортния бранш възразиха на първоначалния модел на тарифиране и на обхвата на системата. Това принуди управляващите да дадат ход само на техническата част. От това лято ще стартират тестове в реално време на системата, без обаче да се събират такси. Ако бъде бъде постигнат консенсус за размера на таксите и за обхвата на системата по-рано от 1 март 2020 г., системата може да заработи по-рано.

„Не оставайте с впечатление, че водим пазарлък“, заяви зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков по време на втория Консултативен съвет за въвеждането на тол системата и допълни, че след 16 август ще се работи по тестови тарифи, които работната група ще предложи. „Конкретните цифри ще преценим на база реални тренировки“, допълни Николай Нанков. По негови думи все още се обсъжда дали и кои второкласни пътища ще влязат в обхвата на тол системата, но е категоричен, че ще се обхване целият транзитен трафик.

Едно от последните предложения е от тол системата да бъдат изключени междуградските автобуси, които са директен конкурент на железницата. Друга идея е камионите, които пътуват много, и съответно рушат много пътищата, да имат до 30% отстъпка от таксите.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: АПИ | превозвачи | такси | тестове | МРРБ | тол система | транспортен бранш | Петя Аврамова

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини