Twitter отчете ръст на приходи, потребители и реклами

Растат обаче и разходите на социалната платформа

Снимка: Pexels
Twitter Inc отчете по-добри от очакваните приходи за второто тримесечие и нарастване на ежедневните потребители, които виждат реклами в сайта, след промени, показващи на потребителите по-подходящо съдържание.

Въпреки това, компанията прогнозира приходи за третото тримесечие под оценките на Wall Street и каза, че ръстът на приходите ще изостане през първите две тримесечия, отчасти заради прекратяването на някои по-стари рекламни формати.

Приходите и броят на потребителите на Twitter бяха в центъра на вниманието, тъй като медийната платформа започна да изтрива милиони спам или фалшиви профили, които насърчават речта на омразата или разпространяват политическа дезинформация, като допринасят за намаляването на месечните потребители до 2018 година.

Компанията отчете повишение на месечните активни потребители през първото тримесечие, подхранвайки спекулациите, че Twitter се връща към растеж, но оттогава е спряла да разкрива броя на месечните си активни потребители.

Това тримесечие компанията съобщава за ежедневно активно използване (mDAU), което е създадено за измерване само на потребители, които ежедневно са изложени на рекламата в сайта и изключват тези, които имат достъп до Twitter чрез агрегиране на сайтове като TweetDeck.

Ежедневната активна употреба (mDAU) достига 139 милиона, като надвишава очакванията на анализаторите от 135 милиона, според данни на IBES от Refinitiv.

Главният изпълнителен директор Джак Дорси каза, че подобренията в машинното обучение, които да предоставят по-подходящо съдържание, са помогнали за увеличаването на този брой.

За второто тримесечие Twitter отчита печалба от 1,1 милиарда долара, или 1,43 долара на акция, в сравнение със 100 милиона долара, или 13 цента на акция година по-рано. Печалбата е стимулирана от полза от данъка върху дохода от над 1 млрд. долара, свързан с корпоративно преструктуриране.

Приходите на Twitter са нараснали с 18% спрямо предходната година до 841 млн. долара, побеждавайки очакванията на Уолстрийт от 829 млн. долара, въз основа на данните на Refinitiv.

Общите приходи от реклама са нараснали до 727 млн. долара, което е ръст от 21% на годишна база, като компанията продължава да подобрява своята рекламна платформа и формати.

Предвижда се общият приход за третото тримесечие да бъде между 815 милиона и 875 милиона долара. Анализаторите очакваха средно около 869,3 млн. долара.

Twitter продължава да увеличават партньорствата си за видеосъдържание на живо и по заявка. В четвъртък NBCUniversal заяви, че ще обедини усилия със социалната платформа, за да предава на живо видео от олимпийските игри 2022, поредната стъпка на Twitter в поредица от сделки, насочени към стимулиране на спортните теми в платформата.

Компанията разшири и мултимедийните си функции, стартирайки функционалност в Snapchat-стил в приложението Twitter и пускайки своя дългоочакван инструмент за клипинг и публикуване на видео.

Миналата седмица компанията пусна своя нов дизайн и през март стартира "twttr", прототип на приложение, в което някои потребители могат да изпробват новите функции като част от усилията на компанията да улеснят намирането и проследяването на разговорите.

Twitter също актуализира наскоро политиките си за реч и поведение на омраза, насочена към религиозните групи, и миналия месец въведе нова политика за премахване на акценти и маркиране на туитове от важни източници като политици, макар че това все още не е използвано.

Общите оперативни разходи са нараснали с 21% до 766 млн. долара, отчасти поради планове за наемане на повече служители, отчете още компанията.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: приходи | реклама | Twitter | социална мрежа | финансов отчет | потребители | финансови резултати