Twitter „по невнимание“ е използвала имейли и номера за реклама

Лични данни обаче не са били споделяни

Twitter „по невнимание“ е използвал телефонни номера и имейл адреси на своите потребители, предоставени на компанията за целите на сигурността на акаунта, за да насочва реклами. Това призна самата компания във вторник, предава CNN.

Подобна практика, използвана от Facebook, по-рано тази година бе обявена от Федералната търговска комисия (FTC) в САЩ за нарушение на закона. Регулаторът глоби социалната мрежа 5 милиарда долара за тази и други злоупотреби с потребителски данни. 

Номерата и имейлите на потребителите на Twitter били събрани по искане на платформата с цел да се осигури по-добра защита на акаунта чрез двуфакторна идентификация. 

„Не можем да кажем със сигурност колко хора са били засегнати от това, но в стремежа си да бъдем прозрачни, искахме да направим всички ясно“, казва компанията в публикация в блог във вторник. 

В публикацията се подчертава, че лични данни не са били споделяни. 

„Много съжаляваме, че това се е случило и предприемаме стъпки, за да сме сигурни, че отново няма да направим такава грешка“, добавя компанията.

Наскоро се оказа, че функцията за двуфакторно удостоверяване на Twitter чрез телефонни номера е уязвима на кибератаки. Така хакери успяха да пробият акаунта на изпълнителния директор на компанията Джак Дорси и да получат възможност да туитват от негово име, след като съумяха да заблудят системата, че притежават неговия телефон. 



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: имейл | реклама | Twitter | идентификация | телефонни номера | двуфакторна защита

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини