АПИ започва ремонт на 5 виадукта по „Тракия“ за 25 млн. лв.

Ремонтните дейности започват на 13 март и се очаква да приключат до 1 юли

Снимка: Economic.bg/Краси Свраков
12:27 11.03.2020

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) започва ремонт на 5 виадукта по магистрала „Тракия“. Ремонтните дейности ще започнат на 13 март и се очаква да приключат до 1 юли. Рехабилитацията на пътя ще струват 25 млн. лв. с ДДС, съобщават от агенцията.  

Ремонтно-възстановителни дейности ще се извършват в лявото платно на съоръженията при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти км на автомагистралата. Движението в близо 14-километровия участък (между 9-ти и 23-ти км) ще се извършва двупосочно в платното за Бургас. За улеснение на трафика в края на работната седмица, когато много хора тръгват на път, всеки петък от 14.00 ч. ще има две ленти за Бургас и една за София.

В неделя, когато пътуващите се връщат към столицата, ще има две ленти за София и една за Бургас. В последния работен ден при няколко последователни почивни дни, колите в посока Бургас, ще се движат в две ленти, а в посока София две ленти ще има в последния почивен, уточняват от АПИ.

Ремонта на виадуктите ще включва реконструкция на пътните плочи, греди, дилатационни фуги и тротоарни блокове, хидроизолация, асфалтова настилка, маркировка, нови предпазни парапети и мантинели. Продължава и ремонтът на долното строене на съоръженията. Към момента са изпълнени около 80% от дясното и близо 30% от лявото платно.

 В момента се изкърпва участъкът от първокласния път I-8 през Нови хан и Вакарел, който в дните петък и събота ще се използва като обходен маршрут за камионите над 12 т, пътуващи за Бургас. От следващата седмица, след като завършат ремонтните дейности, се предвижда в петък от 14 ч. до 20 ч. и в събота от 9 ч. до 14 ч. МПС над 12 т да преминават по първокласния път.

Отбиването на движението ще става при 5-ти км на АМ „Тракия“, а качването отново на автомагистралата ще е при 23-ти км, пътен възел „Вакарел“. Тежкотоварният трафик за София ще преминава по „Тракия“. Целта е повишаване на безопасността на движение и повишаване на пропускливостта в дните с интензивно движение.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Тракия | АПИ | виадукти | ремонти