Къде се къса куплата* на информацията между ръководството и служителите на БДЖ

Маски и ръкавици ще има на 19 март, а очила и дезинфектанти – на 20 март

Снимка: Авторът

В 18.24 ч. на 16 март ръководството на „БДЖ-Пътнически превози“ качи на стената си следната информация, с която отговори на публикации в други медии, че не е осигурило необходимите предпазни средства и дезинфектанти.

„По повод на публикации, относно осигуряване на предпазни средства за служителите от превозния персонал на БДЖ, управленският екип на дружеството би искал да внесе следното пояснение, с цел да бъдат избегнати спекулативни твърдения и за успокоение на своите служители:

Във връзка със създалата се динамична ситуация около разпространението на COVID -19 "БДЖ-Пътнически Превози" предприе следните превантивни мерки за доставка на материали за ограничаване на неговото разпространение.

На 9 март 2020 г. е направена поръчка за закупуване на следните необходими допълнителни лични предпазни средства:

  • Маски за многократна употреба - 10 000 броя;
  • Ръкавици за еднократна употреба - 20 000 броя;
  • Предпазни очила - 1 000 броя;
  • Индивидуални спрейове за ръце (200 мл. ) - 6 000 броя;
  • Дезинфектант за ръце, 5 литра - 650 броя;
  • Денатуриран спирт 99% - 20 000 литра.

От 13 март до 16 март са доставени 10 000 литра спирт за разпределение по места в основните поделения в страната. До 12:00 ч. днес (16 март) на служителите са раздадени общо 1 800 броя маски и 2 600 броя ръкавици.

Доставките на останалите лични предпазни средства са съобразени с най-кратките и възможни срокове за производство и доставка, а именно: - маски и ръкавици - 19 март 2020 г. Предпазни очила, индивидуални спрейове за ръце и дезинфектант за ръце - до 20 март 2020 г.

Посочените доставки са реализирани в съкратени срокове и въпреки затрудненията в снабдяването с необходимите количества дезинфектанти и лични предпазни средства, свързани с лавинообразното търсене на вътрешния пазар.

Основните приоритети пред националния железопътен превозвач са гарантирането на безопасно придвижване и опазване здравето на клиентите и служителите на БДЖ, както и  отговорността за осигуряване на транспортно обслужване на обществото.“

Никой не се и съмнява, че ръководството на „БДЖ-Пътнически превози“ прави всичко необходимо, за да достави крайно необходимите лични предпазни средства и дезинфектанти. Тези усилия явно обаче не стигат до служителите на компанията, които постоянно се оплакват, че нямат маски, а от днес, 17-и март, твърдят, че вече им е раздадена само по една маска за цял работен ден, който за някои влакови бригади продължава повече от 9 часа, а отделни случаи – и към 11 часа. При положение, че според медицинските власти годността на една маска, поставена на лицето, е 2 часа, то през останалото време тя явно служи само за декорация, за пред камерите и за успокояване на духа. Явно връзката между усилията на ръководството на БДЖ и служителите някъде се къса като ръждясалата купла на стара композиция по наклона на Хумата, Червенобрежко. И това е нормално, тъй като служителите на БДЖ-ПП няма как да оценяват сериозните усилия на тяхното ръководство, освен по крайните резултати. А крайните резултати са, че въпреки усилията няколко дни маски, ръкавици и дезинфектанти нямаше, а ако вече от един ден такива са доставени, то те са крайно недостатъчни за всички служители на смяна.

Вчера, 17 март, във Вагонно депо, Русе, са доставени само 5 литра спирт, обясниха от БДЖ-ПП в крайдунавския град. Той е доставен на депомайстора, за да се почистват пултовете на локомотивите. „Но локомотивът, на който се качих на смяна, идва от София и аз съм третият машинист, който работи на него без той да е влизал в депо“ – обясни машинист. „Никой не го е пръскал преди мене, на мене снощи също не ми дадоха спирт, за да почистя пулта“ – посочи той. На крайната гара се качих на друг локомотив, от който слязоха двама колеги, които също не са чистили пулта“ – обясни още машинистът.

Как да оценят служителите наистина огромните усилия на ръководството на БДЖ-ПП да обнови подвижния състав на компанията, когато всичките обявени обществени поръчки се провалиха и като изключим един нает локомотив, те продължават да работят на старите, повреждащи се почти всеки ден локомотиви и мотрисни влакове?

„По делата им ще ги познаете“ явно вече трябва да се промени в „По крайните резултати ще ги познаете“! Защото ако делата не водят до резултати - то каква полза от тях?!?

*купла - винтовият спряг, който осигурява здрава връзка между локомотива и композицията и между всеки два вагона




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БДЖ | Пътнически превози | БДЖ-Пътнически превози | коронавирус