Повечето големи заводи в Китай остават затворени
Спирането оказва огромно влияние върху доставките на разнообразни стоки
Голяма част от фабриките в Китай остават затворени и до днес, докато милиони хора се връщат на работа в понеделник, 9 февруари. Празниците за Лунната Нова година бяха удължени до днес заради разпространението на коронавируса. Спирането оказва голямо влияние върху втората по големина икономика в света и световните вериги за доставки.
Някои големи производители на автомобили сега са изправени пред заплахата от недостиг на части. Има опасения и относно доставките на продукти на Apple, тъй като заводите на доставчици остават спрени, пише Би Би Си.
На работодателите в цял Китай беше разпоредено да останат затворени след новогодишната ваканция като част от опитите на властите да ограничат разпространението на вируса.
За много компании тези ограничения вече са премахнати, въпреки че няколко основни производители остават затворени.
Foxconn, която е основен доставчик на Apple, все още не е отворила най-голямата си китайска фабрика. Местните власти в района на Шенжен Лонгуа, където се намира заводът, заявиха, че производството ще се възобнови, щом служителите приключат проверките в съоръжението.
Компанията не отговори веднага на искане за коментар.
Миналата седмица, когато Foxconn настояваше за разрешение за възобновяване на операциите, тя каза, че стотици хиляди работници във фабриките й ще носят хирургически маски, за да предотвратят инфекцията и ще бъдат подлагани на редовни проверки на температурата.
Няколко големи производители на автомобили също са сред производителите, които удължиха спирането на своите операции.
Nissan и PSA, която прави марките Peugeot и Citroen, заявиха, че фабриките им ще останат затворени до петък.
VW, BMW, Toyota и Honda казаха, че сега планират да рестартират китайското производство следващата седмица.
В същото време френският производител на автомобилни части Valeo ще задържи трите си обекта във Ухан затворени най-малко 13 февруари.
Глобално въздействие
Тъй като много производители на автомобилни части остават затворени в Китай, вирусът вероятно ще засегне глобално автомобилната индустрия особено силно.
Провинция Хубей, където се смята, че е огнището на вируса, е под карантина. Honda, General Motors и Dongfeng Motor имат фабрики в региона. Един от двата китайски завода за производство на Honda е в Ухан, столицата на град Хубей.
Миналата седмица южнокорейската Hyundai стана първият голям производител на автомобили, който спря производството извън Китай поради недостиг на части, причинен от коронавируса.
Fiat Chrysler също предупреди, че може да се наложи да спре производството в Европа, тъй като се затруднява да получи достатъчно компоненти от Китай.
В петък Suzuki заяви, че може да започне снабдяване с части извън Китай поради опасения, че вирусът може да наруши производството в Индия, най-големия й пазар.