Продажбите на H&M засегнати от късния Черен петък

Част от тях ще бъдат отчетени в следващото тримесечие

Снимка: Wikipedia
10:25 16.12.2019
H&M отчете по-малък от очаквания ръст на продажбите през четвъртото тримесечие заради по-късния Черен петък тази година, обяви днес вторият по големина моден търговец в света. Нетните продажби нарастват с 9% до 61.7 млрд. крони (6.41 млрд. долара) за тримесечието септември-ноември, което е по-малко от очакваното покачване от 10%, предвиждано от анализаторите, според Refinitiv SmartEstimates, пише Reuters.

В местните валути ръстът на продажбите е 5%, забавяне спрямо предходното тримесечие.

Развитието на продажбите за тримесечието в сравнение с предходната година беше повлияно основно от календарните ефекти, защото Черният петък тази година се падна седмица по-късно, т.е. точно преди края на месец ноември, се казва в съобщение на H&M. Ето защо някои от големите онлайн продажби на Черен петък ще бъдат отчетени през декември. Въпросната сума се очаква да е приблизително 500 млн. крони, добавят от компанията.

H&M заяви, че с включването на тези данни, продажбите нарастват с 10%, или 6% в местни валути.

През предходните три месеца H&M отчете ръст на тримесечната печалба за първи път от повече от две години, тъй като големите разходи за посрещане на промените на пазара все пак помогнаха на продажбите да достигнат 8% ръст в местни валути - темп, последно наблюдаван преди три години.

Акциите на H&M се покачиха с 51% тази година с надеждата, че групата е тръгнала по пътя към възстановяване, след като забавянето в основните магазини с марка H&M предизвика години на спадащи печалби за групата, увеличаване на запасите и свиване на пазарната стойност.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: продажби | финансови резултати | HM | Черен петък

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини