Джордж Маргонис:

Вече две години в България работим за бъдеще без дим

Бездимното ни устройство вече се предлага на 51 пазара в света

Снимка: Филип Морис България
07:04 16.12.2019
Джopдж Mapгoниc e гeнepaлeн мeниджъp нa Филип Морис България oт 2016 г. Имa над 18 гoдини oпит във Филип Морис Интернешънъл. Кapиеpата мy зaпoчвa в звено “Пpoдaжби” в гpъцкия филиaл нa кoмпaниятa, като зaeмa paзлични пoзиции в oтдeл “Пpoдaжби и маркетинг aктивнocти”. Пpeз 2009 г. ce мecти в цeнтpaлaтa нa кoмпaниятa в Лoзaнa, Швeйцapия, къдeтo зaeмa длъжността peгиoнaлeн мeниджъp “Cтpaтeгии зa пpoдaжбитe” зa peгиoнa нa Eвpoпeйcкия cъюз. Пpeз 2014 г. e нaзнaчeн кaтo диpeктop “Пpoдaжби и диcтpибyция” зa Гъpция, Kипъp и Maлтa. Джордж Mapгoниc e зaвъpшил мapкeтинг и мeниджмънт в Texнoлoгичния oбpaзoвaтeлeн инcтитyт  (Тесhnоlоgiсаl Еduсаtiоnаl Institutе) в Aтинa. Имa мaгиcтъpcкa cтeпeн пo бизнec aдминиcтpaция oт yнивepcитeтa “Kингcтън” (Кingstоn) във Beликoбpитaния.

Г-н Маргонис, вече две години сте на българския пазар с устройството за нагряване на тютюн IQOS. Как се възприема бездимната алтернатива от потребителите? 

Точно така. В края на тази година ще се навършат две години от пускането на пазара в България на първата бездимна алтернатива в нашето портфолио - устройството за нагряване на тютюн IQOS. В края на 2017 г. започнахме да го предлагаме първо в София, шест месеца по-късно постепенно навлязохме на пазара в другите големи градове - Пловдив, Бургас, Варна. След това разширихме предлагането в останалите градове, като Велико Търново, Русе, Плевен, Стара Загора. За да бъдат достъпни бездимните алтернативи за пълнолетните пушачи в цяла България, изградихме инфраструктура, включваща редица канали - търговски обекти на бранда, партньорства с големи бензиностанции и търговски вериги, мобилни консултанти в цялата страна. Създадохме възможост за комуникация с потребителите и клиентска грижа чрез различни дигитални канали. Имаме център за обслужване на клиенти, чрез който всеки пълнолетен пушач или потребител на устройството IQOS може да се свърже с нас и да получи отговор на въпроси, свързани със замяна на устройство, желание за среща с наш консултант и др.

Наблюденията ми са, че българите са много любознателни, обичат иновациите и се интересуват от науката. Радвам се на интереса на пълнолетните пушачи в България към по-добрите бездимни алтернативи на цигарите, като устройството за нагряване на тютюн IQOS.

Как се промени бизнес моделът на компанията с въвеждането на IQOS и какъв е размерът на инвестициите, които сте направили до този момент?

Преди да пуснем IQOS на пазара в България, имахме малък офис в София. С пускането на нагреваемото устройство ние трябваше да посрещнем нуждите на пълнолетните потребители, които се увеличиха значително и продължават да нарастват. Това беше и причината да трансформираме бизнес модела си и да разширим офиса си в България. В резултат на това в момента във Филип Морис България работят около 100 души. Всички те работят в една напълно нова среда, тъй като промяната на бизнес модела с предлагането на IQOS е свързана с иновацията, развитието на технологиите, дигиталната трансформация и високото ниво на обслужване на клиентите.  За да подпомогнат растежа на IQOS и да достигне информацията за по-добрата алтернатива до повече пълнолетни пушачи в страната, работят още близо 400 мобилни консултанти.

Такъв вид разрастване предполага много големи инвестиции. В големите градове има магазини на бранда IQOS или така наречените „островчета“, редица са партньорствата в по-малките населени места. Съвсем скоро отвори врати и нов център за обслужване на клиентите в България по телефона, който ще се управлява от компанията „Консентрикс“ - глобален лидер в обслужването на клиенти. Служителите, които работят в този кол център, ще обслужват клиентите ни в България и Италия.

От началото на месец октомври IQOS вече се продава и на американския пазар. Как очаквате това да повлияе на продажбите и възприятието на потребителите на останалите пазари по света?

Първо, много сме щастливи, че IQOS вече се предлага на американския пазар. Защото това е единствената система за доставяне на никотин, преминала през процедурата за пускане на пазара на Американската агенция по храни и лекарства (FDA), която на 30 април издаде разрешението ни за продажба в САЩ. Получаването на подобно разрешение е от огромно значение, тъй като това е може би най-строгият регулатор в света. И съответно това оказва влияние върху останалите пазари.

Не трябва да забравяме, че САЩ са вторият по големина пазар в света след Китай. В Америка има близо 40 милиона пълнолетни пушачи и е много важно те да имат достъп до една различна алтернатива, която научно доказано е много по-добра от пушенето на традиционни цигари.

Освен това най-вероятно голяма част от потребителите в САЩ вече са виждали този продукт на други пазари. Той е свързан с иновации, с по-добър стил, с революция в технологиите и е добре американските пълнолетни пушачи, които не искат да се откажат, да имат достъп до тази бездимна алтернатива. На 4 октомври в Атланта, Джорджия, отвори и първият IQOS магазин в САЩ, което е първата ни стъпка на американския пазар.

Бездимното ни устройство вече се предлага на 51 пазара в света, а потребителите са над 12 милиона. При употребата на IQOS се отделят 95% по-малко вредни вещества в сравнение с цигарите. Важно е да кажем, че това не значи 95% по-малко риск. IQOS съдържа никотин, който води до пристрастяване и е предназначен само за пълнолетни пушачи, които не искат да се откажат.

Съвсем скоро на българския пазар излезе най-новото устройство IQOS 3 Duo. От какво е продиктувана промяната и какво е по-различното от предишния модел на бездимното устройство?

От първото пускане на IQOS на пазара ние обещахме на нашите потребители постоянно подобрение на устройството. Това е технология, а знаем, че технологиите се развиват непрекъснато спрямо нуждите на клиентите. Основната ни цел, към която се стремим, е да разрешим всички проблеми, за които пълнолетните ни потребители съобщават.

Миналата година по същото време пуснахме на пазара нов модел на устройството - IQOS 3. Това беше революционна промяна спрямо предишното устройство като технология, визия, бързина на зареждане, здравина. Преди няколко седмици пуснахме нова версия на устройството - IQOS 3 DUO, създадена изцяло на база обратната връзка на клиентите ни. IQOS 3 DUO има възможност да се използва два поредни пъти, без нужда от изчакване и презареждане на холдъра. Това всъщност е най-голямата иновация в сравнение с предишния ни модел. Зареждането на холдъра е значително по-бързо, като потребителите вече чакат много по-малко между ползванията. Новата версия има и допълнителни светлинни индикатори, които показват времето, оставащо до новото презареждане на холдъра.

Обмисляте ли вече следващата иновация, с която да подобрите устройствата за нагряване на тютюн?

За нас е много важно да правим постоянни подобрения на устройството, както и да предлагаме нови варианти, за да бъдем по-близо до потребителите и да отговорим на всички техни нужди.

Интервюто е осъществено с подкрепата на Филип Морис България




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Повече четете в бр. 93 на сп. "Икономика"


Етикети: Филип Морис България | Джордж Маргонис | IQOS | бездимно тютюнево изделие

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини