Радостин Нунев:

Трудно се намират кадри за промишлеността

Държавата трябва да помага на фирмите за участие в международни изложения, казва търговският директор на IKON

Икон е единственият производител в България на надуваеми плажни и рекламни изделия от меко PVC фолио, а също и опаковки за български продукти от текстилната и козметичната промишленост. Компанията работи от 16 г., като използва само висококачествени материали и суровини, отговарящи на изискванията на ЕС за качество и липса на вредни вещества.

Г-н Нунев, как решихте да се занимавате с този бизнес?

Всъщност бизнесът е семеен. Фирмата е основана през далечната 1993 г. Oсновната дейност е производство на надуваеми плажни продукти за търговците по морето и бизнесът ни беше изцяло сезонен. Аз се включих през 2006 г, като моята задача бе да развия търговската стратегия на фирмата. С течение на времето превърнахме бизнеса от сезонен в целогодишен, като постепенно добавяхме нови дейности и през 2007 г. обособихме 2 основни направления – производство на надуваеми рекламни и плажни стоки и производство на опаковки и чанти за текстилната, козметичната и други индустрии.

Вие сте единствената фирма, която произвежда тези продукти в България. Откъде обаче идва конкуренцията?

Ние сме единствената фирма, която произвежда в България, но продуктите се предлагат и други фирми – вносители от Китай. Най-важното предимство на нашите продукти е качеството и краткият срок на изработка. Наблягаме на иновациите и внедряване на модерни технологии в производството. Партнираме си с други български фирми за разработване на нови продукти и стоки.

С какви клиенти работите предимно?

В областта на рекламата работим предимно с рекламни агенции, които контактуват с крайния клиент. Правили сме рекламни продукти на фирми като Мтел, Байерсдорф, Хенкел, Тандем, ОМВ, Novartis и др. При бизнеса с опаковки работим с най-големите производители на текстилни изделия като ЯНА Панагюрище, Матраци ТЕД, Аглика, Глория, Калинел.

Изнасяте ли продукцията си извън България?

Изнасяме за Балканските страни и Западна Европа.

Към кои други чужди пазари се стремите?

На този етап бихме желали да изнасяме нашата продукция по-трайно в Западна Европа. Засега изнасямe предимно продукция, насочена към пазара на реклама. В момента водим преговори с френската верига DECATHLON да започнем да разработваме надуваеми плажни изделия за тях.

Участвате ли на международни форуми?

Всяка година участваме на най-голямото рекламно изложение в света PSI, което се провежда в Дюселдорф, Германия и е от затворен тип, само за членове на PSI асоциацията. Вземаме участие и на изложението за промоционални материали в Хановер Promotion World, което се провежда заедно с Хановерския панаир през април. Преди 4 г. участвахме и на най-известното текстилно изложение в света – Heimtextil, което ежегодно се провежда във Франкфурт. Участвали сме също така на форуми в Румъния и Турция. Отделно ежегодно посещаваме международни форуми в Шанхай, Гуанджоу, Милано, Хонг-Конг и др. Хубаво би било държавата да помисли за начини да подкрепя повече българските производители за участие на известните международни форуми, това е реклама и за държавата.

Трудно ли се прави бизнес в България? Какво трябва да се подобри в бизнес средата у нас?

Не мога да кажа, че е трудно, но не мога да кажа, и че е лесно. Трябва много труд, упоритост и гъвкавост. Трудно се намират кадри за промишлеността – необходими са възможности за обучение и по-висока квалификация на лицата, заети в тази дейност.

Колко служители работят във Вашата фирма? Каква е средната заплата?

След въвеждане на автоматичните линии за производство, персоналът ни към момента е 30 души, като лятото обикновено достига до 40 души. Средната заплата е около 700 лв.

Какви са финансовите резултати на компанията?

Финансовите ни резултати съответстват на заложените цели за всяка година. Последните 5 г. ръстът на продажбите варира между 15-20%.

Какви са бъдещите амбиции на ИКОН?

Разширяване на портфолиото от продукти и по-трайно навлизане на пазара в Западна и Северна Европа, както и внедряване на нови високотехнологични капацитети и мощности.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: продукти | интервю | промишленост | кадри | коридор | BTC China | печабла | правен хаос | Христо Илиев | вредни навици | милиард