Топ 10 на проектите, за които българите теглят кредит

Вижте топ 10 на проектите, финансирани с потребителски кредит

Българите теглят все по-големи потребителски кредити, за да повишат жизнения си стандарт, показва новото издание на обзора "Потребителският кредит на българина" на БНП Париба Лични Финанси, България.

Най-често финансираните проекти с потребителски кредит у нас са за ремонт на дома, обединяване на задължения, покупка на употребяван автомобил, пари в брой, покупка на обзавеждане, теглене на пари за лечение, почивка, ремонт на автомобил, семейни тържества и образование. 



Средната сума на молбите за ремонт на дома нараства с 8% от 5168 лв. в периода ноември 2016 - април 2017 г., до 5567 лв. през последните шест месеца. При кредитите за обединяване на задължения се наблюдава ръст от 10 на сто, като в периода май-октомври 2017 г. те достигнаха 7121 лв., в сравнение с 6480 лв. през ноември 2016 - април 2017 г.

През последните шест месеца средният размер на молбите за покупка на употребяван автомобил достигна 6071 лв., което е ръст от 9%, в сравнение с периода ноември 2016 - април 2017 г., когато средната сума е била 5567 лв. Наблюдава се ръст на молбите за покупка на обзавеждане. Средният размер достига 3737 лв.

С ускоряването на икономиката, хората стават все по-спокойни по отношение на личните си финанси и кандидатстват за по-големи кредити с по-дълъг срок на изплащане, сочат още данните от проучването.




Мъжете и жените са почти еднакво активни при кандидатстване за потребителски кредит - 51,4% срещу 48,6%. При мъжете 69% от молбите са за покупка на употребяван автомобил, а при жените 64% за образование. Най-често при силния пол кандидатстват мъже между 20-39 години. Във възрастовата група 40-49 години се наблюдава относително равенство между мъже и жени, а при групата над 50 години преобладават жените. 

Според данните на БНП Париба Лични Финанси над 70% от посещенията на "виртуалния магазин за кредити" са през мобилни устройства. От компанията прогнозират, че тенденцията ще се запази. 

За да подобри клиентското изживяване , БНП Париба Лични Финанси пусна Facebook чат бот, който улеснява комуникацията между компанията и клиентите й. Ботът подпомага хората при кандидатстването за потребителски кредит, осигурявайки бърза обратна връзка при най-често задаваните въпроси. 



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БНП париба Лични финанси | топ 10 | потребителски кредити

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини