500 заварчици за морския „Южен поток“ търсели в Бургас
Платформата Castoro Sei за полагане на тръби се наема срещу $500 хил. дневно
Активна дейност

500 заварчици ще бъдат наети по заваряване на тръбите в Бургас за газопровода “Южен поток”. Това твърдят специалисти по наемането на работна ръка за изграждането на газопровода, разкрива в. „24 часа“. Новината идва дни, след като в черноморския град пристигна гигантската тръбополагаща платформа Castoro Sei (“Касторо сей”) на италианската компания Saipem.
Огромната баржа е закотвена на пристанище “БМФ Порт Бургас”. Тя е с внушителните размери 140 м дължина и 60 м. Плавателният съд е в Бургас по договор с компанията “Южен поток транспорт” (South Stream Transport B.V.), която отговаря за морската част на газопровода във водите на Русия, България и Турция.
Досега само варненската фирма “Бон Марин лоджистик” си е предложила услугите за осигуряването на квалифицирани кадри по заваряване на тръбите, но още няма официално сключен договор за “Южен поток”. “Водени са само първоначални разговори с нея, но нищо конкретно”, потвърди шефката на регионалната служба по заетостта в Бургас Пенка Кирилова. Според нея процедурата изисквала първо бюрото по труда да предложи работна ръка и ако тя не съответства на изискванията на работодателя, тогава да се търси в чужбина.
Според експертите на първо време ще бъдат обявени 200 свободни работни места за заварчици, а останалите 300 - на по-късен етап, ако се забавят темповете по изграждане на тръбата. За работа на платформата вече се подготвят свита от съкратените работници от корабостроителницата и “Нефтохим”, които отговарят на изискванията. За някои дейности обаче ще се търсят и кадри с английски език.
Първоначално баржата е трябвало да бъде закотвена във Варна, тъй като тръбата на газопровода ще излиза там. Заради плиткото море обаче се наложило да акостира в Бургас, откъдето ще става транспортирането по море на заварените вече тръби. Те са 12 м дълги и ще се спояват на групи по 4, за да достигнат дължина 48 м. В такъв размер ще се полагат на морското дъно й във водния участък на проекта.
“Сред българските пристанища единствено 32-о корабно място на “Бургас-изток-2” има възможност да осигури газене от 12,5 м дълбочина и да приеме плавателен съд с параметрите на “Касторо сей”, заяви изпълнителният директор на “БМФ Порт Бургас” капитан Жорж Дерелиев. “Разполагаме с всички необходими условия като складова база, за да улесним изграждането на газопровода в акваторията на Бургаския залив” , допълни той.
Той отказа подробности около дейността на баржата, поради подписал договор с “Южен поток транспорт”, че не е оторизирано лице да дава изявления. “Не че има нещо да крием, но ще направим специално представяне на “Касторо сей” след изборите”, обясни комуникационен мениджър на „Южен поток транспорт“ за България Нина Мирчева. Очаква се реалното строителство на морския участък от “Южен поток” да започне тази есен.
Италианската баржа пристигна миналата вечер от холандското пристанище Ротердам, теглена с океански влекач. Тя ще остане на терминал “Бургас-изток-2” до приключване на дейностите по морската част на проекта. Според сайта за разследваща журналистика „Биволъ“, който първи съобщи за очакваната в Бургас платформа, наемът й е струвал цели 500 хил. долара дневно.