6 начина да стопим мазнините след празниците

Екипът на economic.bg подбра най-ефективните стъпки за бързо възстановяване на организма след дългите празници

184 ~ 2 мин. четене
Автор: Божидара Иванова

1. Елиминиране на враг номер едно: захарта 

Захарните и тестени изделия, както и всякакви чипсове, снаксове и други продукти от този вид, са основна причина за натрупване на коремни мазнини. Борбата с мазнините изисква 80% здравословна диета. Най-ефективният начин за сваляне на килограмите е  замяна на захарните и тестени изделия  с плодове, зеленчуци, овесени каши, пълнозърнести храни и белтъчини.

2. Движение

Всички диетолози съветват поне половин час бързо ходене на ден. Спортът е най-ефективният начин за бързо топене на мазнини и сваляне на килограми. 


3. Витамин С

Витамин С изпълнява множество важни функции в човешкия организъм. Той увеличава значително усвояването на желязо и спомага за балансиране на хормона кортизол в тялото, особено когато организмът е под стрес. Витамин С е от съществено значение за производство на карнитин в тялото, съединение, което спомага за по-бързото изгаряне на мазнините.

4. Приемане на мазнини

Колкото и невероятно да звучи, някои мазнини са изключително полезни за организма ни, тъй като са богати на Омега -3 мастни киселини. Такива храни са риба, авокадо, орехи, спанак, рапица и др. Те са пълни с хранителни вещества, които помагат на организма да е заситен през целия ден.

5. Забавяне на дъха

Това е един доста прост метод, който в много случаи се оказва изключително ефикасен. Когато даден организъм е напрегнат и е подложен на стрес, вдишванията и издишванията съзнателно отпускат корема и забавят дишането. Този метод работи най-добре, ако организмът се съсредоточи върху забавяне на издишването, а не на вдишването.

6. Сън

Здравият сън винаги помага за по-доброто състояние на организма. Работата до късно вечер не е полезна, тъй като когато организмът се умори, произвежда повече грелин (хормон на глада), който от своя страна задейства глада за захар и други мазни храни. От друга страна загубата на сън може да промени прозводството на хормоните, които засягат нивата на кортизола и причиняват инсулинова чувствителност, основните причини за коремни мазнини. Човешкият организъм се нуждае поне от 7 часа сън на нощ.

Подкрепи Economic.bg