Българските спортисти струват повече, каза Google
Рекламата на Ивет Лалова струва 0,76 лв. на клик
Интернет гигантът Google повиши цената на българските спортисти, показа проучване на онлайн пазара, в което анализатори изследваха популярността при търсене в Google на българските представители на Олимпийските игри в Лондон. Проучването на InternetReklama се базира на местни запитвания чрез Google Trends, Google Insights и Google Adwords. По този начин е проследен трафика на имената на 63-ма български атлети, преди и по време на Олимпиадата.
Най-популярен в Google е Григор Димитров с 5400 търсения, който след Олимпийските игри измества Ивет Лалова - досегашен лидер след спечеленото от нея злато в Хелзинки. Отчитат се обаче внезапни промени на резултатите към Йордан Йовчев в момента на класирането му за финалите по спортна гимнастика. Покачването е рязко и се дължи както на отразяването в средствата за масова информация, така и по виртуалните комуникационни канали.
Първото място в Google на личност, продукт, услуга или организация е предпоставка за предимство в бизнеса. Google Adwords изчислява цена, чрез която всеки може да види рекламата си на първо място в търсачката при търсене по дадена ключова дума. Така Google оценява името Ивет Лалова на 0,76 лв. на кликване, Владимир Николов на 0,34 лв., а останалите родни спортисти - на по 0,16 лв.