Египет иска да произвежда Lada съвместно с Русия
Досега Кайро само сглобяваше моделите на "AвтоВАЗ"

Египетското правителство предложи на руската компания "АвтоВАЗ" съвместно производство с местната Nasr. За това съобщи египетският министър на промишлеността Мунир Фахри Нур.
"От едно такова съвместно производство ще спечелят и двете страни. "АвтоВАЗ" ще се завърне на египетския пазар, а Nasr ще се възроди", заяви Нур пред агенция ИТАР-ТАСС.
Египетският министър обаче уточни, че идеята на Кайро не е да се сглобяват руски автомобили "Лада“. Предложението е за съвместно производство, без обаче да споменават подробности за естеството на оферирания джойнт-венчър: „Ние не се интересуваме от сглобяване, а се стремим към създаване на пълноценно производство“.
Основаната през 1960 г. в гр. Хелуан Nasr от 1979 г. произвеждаше автомобили по лиценз на италианския концерн Fiat. Между 1983 и 1992 г. са сглобявали коли на FSO Polonez. В началото на 2000-те пък египтяните са правили коли Florida по лиценз на сръбската компания Zastava.
"АвтоВАЗ" има свой завод в Кайро, където се планира производството и на един от по-новите модели - "Лада Гранта". Партньорът на „АвтоВАЗ“ Lada-Egypt (сега Al Amal Co.) първо организира сглобяването на Lada модел 2107 на конвейера на завода на японската Suzuki. В предградие на Кайро Lada-Egypt пък отвори завод за сглобяване на Lada моделите 2110, 2105, 2107 – това бе първо предприятие за производство на автомобили на руската марка в Африка и Близкия изток със затворен цикъл.
Преди около година говорителят на „АвтоВАЗ“ Александър Шмигов обясни, че „класиката“ на ВАЗ е сглобявана в Египет между 2002 и 2013 г. Производството обаче бе прекъснато, след като заводът на руския автомобилостроител в Толиати спря да прави компоненти за класическите модели. Това лято преговорите продължиха, пише изданието.
Вестник „Ведомости“ пък цитира президента на „АвтоВАЗ“ Бу Андерсън, според когото предприятието обсъжда с китайските си партньори възможността за създаване на джойнт-венчър за автомобилни компоненти в Русия.
Той подчерта, че „АвтоВАЗ“ се стреми да залага на родния производител. „Ние имаме много силна база на доставчици в Русия. Днес за своя продукт под бранда „Лада“ ние закупуваме 81% от компонентите в Руската федерация“, обясни топ мениджърът.