Facebook бие Google по ефективност на рекламата
Възвращаемостта на рекламодателите е между 4 и 10 пъти по-голяма от вложените средства
Най-голямата социална мрежа в света - Facebook привлича повече кликове по рекламите, които представя, отколкото Google. Информацията е на Bloomberg, като се базира на данни от търговските партньори на двата сайта.
Facebook Exchange дава четири пъти по-голяма възвращаемост от направената инвестиция в реклама, показват данните на Triggit Inc., която създава уеб инструментите за представяне на рекламите във Facebook. Друг партньор на социалната мрежа - AdRoll дори казва, че възвращаемостта е 10 долара на всеки долар инвестиран за реклама.
"Колкото повече рекламодатели започнат да виждат ефекта от вложените пари, толкова повече компании ще искат да използват този начин за реклама", коментира Зак Селиус, главен изпълнителен директор в Triggit.
През юни Facebook стартира новата си система Exchange, която позволява предлагане на реклами в реално време. С тази система рекламодателите имат възможност да предлагат своите продукти на потребителите, на база поведението при сърфиране в интернет.
По данни на IDC през 2015 г. в САЩ ще бъдат инвестирани около 19 млрд. долара в онлайн показване на реклами, като 27% от тях ще бъдат представяни в "реално време". През тази година делът на този вид оферти ще е 12% от общо 12.6 млрд. долара пазар.