H&M инвестира 100 млн. евро в 50 магазина в Индия

Шведите целят да започнат да настигат по-големия си конкурент - испанската Inditex

156 ~ 1 мин. четене
Автор: Атанас Христов

Шведската верига за търговия на дребно с облекла Hennes & Mauritz (H&M) планира да похарчи около 100 млн. евро (130 млн. долара) за откриването на първите 50 магазина на компанията в Индия. Търговецът на облекла се надява, че растящото население и повишаващите се доходи в третата по големина азиатска икономика ще помогнат за по-голямото търсене на модните марки на корпорацията, пише Reuters.

Фридрик Олсон, ръководител по разширението на бизнеса на втория по големина търговец на дребно на дрехи в Европа, казва, че шведската група ще продължи отварянето на магазини по целия свят. По този начин H&M ще направи опит да се изравни с по-големия си конкурент Inditex, който e собственик на популярната марка Zara.

В несигурната глобална икономика двете компании - H&M и испанската Inditex, се справят много по-добре от други търговци на дребно на дрехи. В основата на успеха е налагането на модни стилове за масовия пазар.

H&M обаче изостава от своя съперник. Това отчасти се дължи на факт, че шведската верига няма същото присъствие в бързо нарастващите развиващи се пазари. H&M има около 2800 магазина в 49 страни, но въпреки това 80% от продажбите на компанията са от Европа. Inditex от своя страна има над 6000 магазина в 86 страни и прави около 20% от продажбите си на азиатските пазари, докато от там идват едва 6% от приходите на H&M.

Шведската и испанската вериги оперират и в България, като имат магазини в някои от най-големите търговски центрове у нас.

Подкрепи Economic.bg