Изплатени са над 1 млрд. евро по програма "Транспорт"
Приоритет за следващия програмен период се дава на екологичния транспорт, каквито са железопътния и водния, коментира зам.-транспортният министър
Изплатените средства по Оперативна програма "Транспорт" са над 1 млрд. евро, което е 50% от бюджета на програмата за сегашния програмен период 2007-2013 г. Това става ясно от думите на заместник-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров.
Според него, за да не допуснем загуба на европейския средства, е важно сертифицирането на разходи към Европейската комисия (ЕК), т.е. искането за възстановяването им. Данните на Петър Киров сочат, че по показателя е постигнат добър напредък, като до момента 45% от европейското финансиране по програмата вече е поискано за възстановяване. Това са над 730 млн. евро. "Минималната ни цел е до края на годината да докладваме пред ЕК още 106 млн. евро, с което ще елиминираме риска от загуба на средства", добави в Русе Петър Киров.
Паралелно с изпълнението на настоящата програма се подготвяме и за новия програмен период, в който приоритет се дава на екологичния транспорт, каквито са железопътния и водния, обяви Киров. Той уточни, че сред основните приоритети в жп сектора ще бъде завършването на цялото железопътно направление от сръбската до турската и гръцката граници, както и цялостната рехабилитация на жп линията Пловдив-Бургас. По думите на Киров в момента се извършва и подготовка за изграждането на интермодален терминал в Русе, който да бъде построен през следващия програмен период, като се работи усилено и върху варианти за финансиране на жп линията Русе-Варна.
Зам.-транспортният министър каза още, че със средства от Инструмента за свързаност на Европа се предвижда да се финансира и първия участък от жп линията Видин-София, който е до Медковец, както и проекта за подобряване на корабоплаването по река Дунав, който да се изпълни съвместно с Румъния. В заключение Киров заяви, че списъкът от проекти е дълъг, като основното предизвикателство е да бъде постигнат баланс между нуждите от подобряване на инфраструктурата и наличното финансиране.