Кацането на Летище София вече е възможно при видимост от 75 м

Новите правила влизат в сила от 02:00 часа на 14 ноември 2013 г. (четвъртък)

3764 ~ 1 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Летище "София" вече има по-висока категория на Системата за инструментално кацане и самолетите ще могат да се приземяват при видимост от едва 75 метра по категория III B. Това стана възможно след въвеждането от Държавно предприятие "Ръководство на въздушно движение" и "Летище София" ЕАД, на процедури, позволяващи на авиационните оператори да осъществяват подход и кацане на въздухоплавателни средства в условия на минимална видимост. Новите правила влизат в сила от 02:00 часа на 14 ноември 2013 г. (четвъртък).

Процедурите ще намалят броя на самолетите, които при лошо време се пренасочват за кацане и излитане от запасни летища. Това ще спести неудобствата на пътниците и авиокомпаниите, като няма да доведе до увеличаване на таксите за обслужване и цените на билетите.

За да повиши категорията си, летище София подмени стоманената ограда в чувствителната зона с радиопрозрачна от фибро-армиран полимер. Тя позволява да се каца в много гъста мъгла и пречи на външно въздействие да изкривява лъча от антената, която насочва приземяването.

Категория ттт е разделена на три типа - А, B и C. Категория III B осигурява необходимата обезпеченост за приземяване при видимост 75 метра. Досегашната категория III A позволяваше на пилотите да кацат при влошена метеорологична обстановка с видимост 200 метра. Последна категория е III С, позволяваща кацане при нулева видимост.

Малко летища в света оперират в условия на ниска видимост при категория категория III B. За да се извърши приземяване по указанията на Системата за инструментално кацане категория III В, е необходимо и самолетът да е специално оборудван, както и екипажът да има необходимата квалификация. Въпреки това пилотът и авиокомпанията в определена ситуация могат да вземат решение за отмяна на кацането, защото те преценяват степента на сигурност.

Подкрепи Economic.bg