Китай – лидер на пазара за храни
Китайският дракон успя да стане номер едно на пазара за продажба на хранителни продукти на дребно, детронирайки досегашния лидер – САЩ. Според статистиката за миналата година в Поднебесната империя са продадени стоки за 972 млрд. долара, което е със 130 млрд. повече от оборота на този пазар в САЩ.
Очакванията на експертите са, че до 2015 г. няма да има държава в света, която да изпревари китайския пазар за хранителни стоки на дребно, а неговият ръст ще достигне зашеметяващите 1,6 трилиона долара. Високият ръст се дължи на няколко фактора, сред които невероятен икономически ръст, постоянно увеличаващо се население и скока на цените на хранителните продукти.
Това означава, че ако световни вериги магазини за хранителни стоки искат да развият бизнеса си трябва да обърнат поглед на Изток. Експертите очакват ръст и на пазара в страните от БРИК (Бразилия, Русия, Индия и Китай).