Новото туристическо лого – крадено
Киргизстан платил 310 евро за изработката на туристическия си бранд
Идеята за новото туристическо лого на България, което предизвика множество реакции и дискусии, се оказа крадена, а прототипът на новия роден бранд е с източник Киргизстан.
Логото на туристическия продукт на азиатската държава е било представено официално през септември 2012 г., става ясно от информация на сайта на Националния бизнес съвет на бившата съветска република.
По информация на time.kg, собственост на Съюза на фотографите в Киргизстан, в конкурса за логото са участвали 20 дизайнери, предложили 90 рисунки. Наградата за победителят в конкурса, организиран от Министерството на културата и туризма на Киргизстан, е 20 хил. сома, или малко над 310 евро.
Сайтът time.kg дава подробно обяснение за логото. В него се вплитат водата, планините и небето, които са изобразени чрез лика на сърна и архар - вид планински овен, един от символите на страната. Тематиката на логото е избрана заради популярни рисунки в историческа за Киргизстан местност.
Скандалът около родно туристическо лого гръмна, след като Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, в качеството си на възложител на обществената поръчка за реализирането на бранда, даде общо 1.4 млн. лв. на консорциума "Обединение за бранд България", за да може дружеството да реализира целия маркетинг проект за представянето на туризма ни.