Пазарният дял на iPad се сви наполовина

През второто тримесечие на 2013 г. продажбите на таблета са паднали с 14.1% до 14.6 млн. устройства

80 ~ 2 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Световният лидер при продажбите на таблети - Apple губи пазарен дял, показват данните на анализаторската компания IDC. Статистиката показва, че през второто тримесечие на 2013 г. продажбите на таблетите iPad са намалели с 14.1% на годишна база до 14.6 млн. устройства. Пазарният дял на компанията в световен мащаб се е свил почти наполовина до 32.4% при 60.3% година по-рано.

Големият срив при продажбите на Apple обаче не се отразява на цялостния пазар, който на годишна база бележи ръст от 59.6% до 45.1 млн. продадени устройства в периода април-юни. На тримесечна база обаче има спад на продажбите с 9.7%, което според технологичния сайт ZDNet е притеснително, тъй като се случва за първи път.

Анализаторите обаче имат обяснение за слабите продажби на Apple - липсата на нов модел iPad, което пък е причината за спадът на тримесечна база. През последните години компанията от Купертино винаги представяше в началото на второто тримесечие нов модел на устройството. За тази година обаче актуализацията се предвижда за есента, за да може компанията да се възползва от силните продажби преди Коледа.

"Пускането на пазара на нов iPad винаги събужда интереса на потребителите към формата на таблетите, което по традиция помага на Apple и на конкурентите му", казва Том Майнели, директор изследвания за пазара на таблети към IDC. "Без новия iPad пазарът се забавя за много доставчици, което е вероятно да продължи и през третото тримесечие. През четвъртото тримесечие обаче очакваме нови продукти от Apple, Amazon и други, които ще доведат до впечатляващ ръст на пазара", добавя той.

Samsung увеличава продажбите си с 277% на годишна база до 8.1 млн. броя. Asus е продал 2 млн. таблета, или 120% ръст. Lenovo и Acer също подобряват продажбите си съответно с 248% и 137%.

Подкрепи Economic.bg