Печалбата на Burger King скочи с 30%
Приходите са намалели с 49% на годишна база до 278 млн. долара
Третата най-голяма верига за бързо хранене в САЩ - Burger King обяви 30% ръст на печалбата през второто тримесечие на 2013 г. Положителният финансов резултат на компанията достигна 62.9 млн. долара при 48.2 млн. долара година по-рано.
Печалбата надхвърли средният резултат на останалите големи вериги, предоставящи подобни продукти и услуги. Конкурентът McDonald's обяви ръст от едва 1%, което е по-малко от предварително очакваната печалба.
Общите продажби на Burger King са достигнали 278 млн. долара. Те обаче са с 49% по-малко от 2012 г., когато достигнаха 540.8 млн. долара през второто тримесечие.
От компанията обясняват скока на печалбата, въпреки големия спад на приходите, с новия модел на франчайз, който въвеждат. Вместо да прибират приходите от продажби, компанията събира такси от компаниите, които искат да използват марката и продуктите на Burger King. Веригата разполага с над 13 хил. ресторанта по цял свят, а през второто тримесечие към новия модел са преминали 305 ресторанта.