Печалбата на H&M надмина очакванията
Модният гигант планира да продължи експанзията си в България
Нетната печалба на шведския моден гигант Hennes & Mauritz AB (H&M) надмина очакванията на анализаторите, пише Marketwatch. За трите месеца към 31 май положителният финансов резултат на компанията достигна 5,22 млрд. шведски крони (748,5 млн. евро), а очакванията на анализаторите бяха за печалба от 4,85 млрд. крони. Година по-рано положителният резултат на H&M беше 4,26 млрд. крони.
Продажбите нарастват до 31,66 млрд. крони, спрямо 27,63 млрд. за съпоставимия период на миналата година. Магазините, които са отворени преди повече от година отчитат 2% повече продажби.
"Годината започва много добре, като очакваме положителната тенденция да продължи и през второто тримесечие", коментира Карл-Йохан Персон, изпълнителен директор на H&M.
От базирания в Стокхолм търговец на дребно заявиха, че вече са получили модните колекции за второто тримесечие, което им им дава шанс за разширяване на пазарния дял. H&M е основния конкурент на Inditex SA - собственик на бранда Zara, отбелязва Marketwatch.
Основният приоритет пред H&M остава разширяване на веригата магазини с 10-15% през тази година, при запазване на ниските цени. Компанията потвърди плановете си да отворят нови 275 магазина през тази година, с което веригата ще наброява 2500 магазина по света. Миналата година дружеството инвестира в нови 266 търговски обекта.
Плановете за навлизане на нови пазари предвиждат експанзия в България, Мексико, Латвия, Тайланд и Малайзия. В допълнение към това ще стартират и онлайн продажбите в САЩ.
H&M вече навлезе на българския пазар, като първият магазин на компанията беше отворен на 10 март 2012 г. в столичния търговски център The Mall.