Sony загуби 2.2 млрд. долара от пазарната си капитализация

Книжата на корпорацията загубиха 11% от стойността си по време на търговията в Токио

196 ~ 1 мин. четене
Автор: Атанас Христов

Японският технологичен гигант Sony загуби 2.2 млрд. щатски долара от пазарната си капитализация, след като главният изпълнителен директор на корпорацията Казуо Хирай намали очакванията за печалбата на компанията заради забавяне в търсенето на телевизорите Bravia, фотоапаратите Cyber-shot, както и на холивудските филми, които продуцира Sony, съобщи Bloomberg.

Книжата на японската корпорация се сринаха с 11% по време на търговията в Токио, което е най-големият спад за последните 5 години. Сривът на акциите дойде на фона на прогнозата на Казуо Хирай за спад от 40% на положителният резултат на компанията за цялата фискална година (1 април 2013 - 31 март 2014 г.). Според прогнозата на главния изпълнителен директор печалбата за фискалната година ще е 30 млрд. йени, или 305 млн. щатски долара.

Освен това, неочаквано за анализаторите, Sony отчете загуба за третото тримесечие. Пазарните наблюдатели очакваха компанията да е на печалба в периода юли-септември 2013 г. Междувременно една от трите големи рейтингови агенции в света - Moody's Investors Service Inc, заплаши да намали кредитния рейтинг на Sony до неинвестиционно ниво, или т.нар. "junk" ("боклук").

Книжата на Sony се понижиха до 1 668 йени за акция в Токио, което сви печалба на дяловете до 74% от началото на годината.

Подкрепи Economic.bg